ایران نمونه برداری از پارچین را در اختیار کارشناسان آژانس قرار داد

© AFP 2023 / Samuel Kubaniایران نمونه برداری از پارچین را در اختیار کارشناسان آژانس قرار داد
ایران نمونه برداری از پارچین را در اختیار کارشناسان آژانس قرار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در چارچوب همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی چند نمونه برداری محیطی از مجموعه پارچین را انجام داد و آنها را در اختیار کارشناسان آژانس گذاشت.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب نقشه راه اظهار داشت: "در همین چارچوب هفته گذشته چند نمونه برداری محیطی از نقاط مشخص در مجموعه پارچین صرفا توسط متخصصین ایرانی و بدون حضور بازرسان آژانس و با رعایت آیین نامه ها و استانداردهای مربوطه انجام شد و در اختیار کارشناسان آژانس قرار داده شد".
یوکیو آمانو، دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یک شنبه از مجموعه نظامی پارچین واقع در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران بازدید کرد. به گفته کمالوندی، آمانو در این بازدید "از برخی نقاط کارگاهی این مجموعه که ادعاهای واهی در خصوص آنها مطرح بود، به ویژه روند تعمیر و بازسازی جاده دسترسی به سد ماملو در جوار پارچین که بر اثر بارندگی‌های اخیر نشست کرده است نیز دیدن کرد".
امکان بازدید از پارچین در سال های گذشته از جمله موضوعات مورد اختلاف میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است. ایران اعلام کرده پارچین یک مجموعه صرفا نظامی است و هیچ ارتباطی با برنامه هسته ای ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала