مسکو در انتظار پش گرفته شدن شکایت ایران در باره اس- 300

© Sputnik / Ramil Sitdikovراگزین: قرارداد خرید اس-300 توسط ایران در نمایشگاه ماکس-2015 امضاء نمی شود
راگزین: قرارداد خرید اس-300 توسط ایران در نمایشگاه ماکس-2015 امضاء نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام عالی رتبه در دولت روسیه مدعی شد که مسکو منتظر پش گرفته شدن شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل اس-300 می باشد.

این مقام عالی رتبه در جمع خبرنگاران گفت: "برای این که موضوع تحویل اس-300 نهایی شود، لازم است که شکایت ایران از روسیه پس گرفته شود. این خواست کلیدی ما از ایران است. ما نمی توانیم از یک سو تحت تعقیب قانونی در مورد یک قرارداد باشیم و به طور همزمان تحویل این سامانه ها را بنا به قرارداد دیگری انجام دهیم".
لازم به یادآوری است قرارداد تحویل سیستم های "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سیستم های موشکی پدافند هوایی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در ماه سپتامبر سال 2010 " دمیتری مدودف" رییس جمهور وقت روسیه با صدور فرمانی تحت عنوان "تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد"، تحویل سیستم های اس ـ 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. بر اساس این فرمان قرارداد تحویل سامانه های "اس-300"به حال تعلیق در آمد.
دیرتر ایران به خاطر عدم تحویل "اس-300 " از شرکت روسی "روس آبارون اکسپورت " به دادگاه بین المللی حکمیت ژنو شکایت کرده و تقاضای 4 میلیارد دلار غرامت نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала