امریکا مجوز دفاع از اپوزیسیون سوریه در مقابل دولت را داد

© AP Photo / Susan WalshUS President Barack Obama
US President Barack Obama - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور باراک اوباما استفاده از قوای نظامی – هوایی امریکا را برای دفاع از «اپوزیسیون میانه رو» در سوریه در صورت حمله نیروهای دولتی به آنها مجاز کرد.

به اعتقاد نمایندگان دولت امریکا این اقدام خطر حمله ارتش امریکا و ورود به درگیری مستقیم با نیروهای رییس جمهور بشار اسد را بیشتر می کند. روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به این مساله می گوید که بحث در خصوص نقش امریکا در سوریه از چند ماه پیش ادامه دارد. مخالفان این اقدام و نمایندگان محافل نظامی معتقد هستند که خطر درگیری مستقیم با ارتش اسد به شدت افزایش یافته است. اما در آینده نزدیک، ایالات متحده امریکا حتی تلاشی برای استفاده از نیروهای اپوزیسیون در مبارزه با رییس جمهور این کشور نخواهد کرد.

امریکا مجوز دفاع از اپوزیسیون سوریه در مقابل دولت را داد - اسپوتنیک ایران
آمریکا مجوز دفاع از اپوزیسیون سوریه در مقابل دولت را داد
 وظیفه اصلی «اپوزیسیون میانه رو» مبارزه با سازمان تروریستی «داعش» است و نه مبارزه با بشار اسد. به همین خاطر، کاخ سفید معتقد است که رییس جمهور سوریه شرایط را برای متحدین امریکا سخت  نمی کند. نماینده رسمی شورای امنیت ملی آلیستر بسکی جزییات دقیق کمک ها به اپوزیسیون سوریه را بازگو نکرد. وی تنها خاطرنشان کرد که امریکا اقدامی را برای عملی ساختن موفقیت آمیز ماموریت توسط طرفداران «اپوزیسیون میانه رو» اتخاذ خواهد کرد. حمایت «آتش تدافعی» یکی از این اقدامات خواهد بود.
در مقاله وال استریت ژورنال گفته شده که برنامه امریکا برای آموزش را تنها 60 شهروند سوریه به پایان رسانده اند، در حالی که بخش اعظم شورشیان اردوگاه را ترک کرده و به مبارزه با دولت اسد ادامه داده اند. بسیاری از آنها نیز به نیروهای «داعش» پیوسته اند.
یادآور می شویم که سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه چندین مرتبه اشاره کرد که بخش اعظم نیروهای آماده شده توسط امریکا از بین «اپوزیسیون میانه رو» به «داعش» پیوسته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала