افشاگری های ویکی لیکس در باره جاسوسی آمریکا از مقامات ارشد برزیل

© AP Photo / Alex Brandonافشاگری های ویکی لیکس در باره جاسوسی آمریکا از مقامات ارشد برزیل
افشاگری های ویکی لیکس در باره جاسوسی آمریکا از مقامات ارشد برزیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت ویکی لیکس روز شنبه در تازه ترین افشاگری های خود علیه آمریکا اعلام کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا از 29 مقام ارشد دولتی و اقتصادی برزیل جاسوسی کرده است.

در اسناد منتشر شده در سایت ویکی لیکس فهرستی شامل 29 شماره تلفن وجود دارد که نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا به ویژه در زمینه های سیاسیريال اقتصادی، بانگداری و بازرگانی فعلانه از برزیل جاسوسی کرده است. دیلما روسف رییس جمهور برزیل، نلسون باربوسا و آنتونیو پالوچی وزیران دارایی سابق و لوئیس آلبرتو فیگیردو وزیر امور خارجه سابق این کشور از جمله افرادی هستند که تحت شنود آمریکا قرار داشته اند.

رسانه های جهانی در سال 2013 با استناد به اسناد ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی گزارش هایی در باره جاسوسی آمریکا از مکالمات و ارتباطات مقامات دولتی برزیل و مکزیک منتشر کردند که این امر منجر به تیره شدن روابط این کشورها با آمریکا شد. دیلما روسف رییس جمهور برزیل دوسال پیش در پی انتشار این گزارش ها سفر خود به واشنگتن را لغو کرد اما در ماه ژوئن وی در آخرین سفر خود به واشنگتن اعلام کرده مسئله جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از برزیل موضوعی است که به گذشته مربوط می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала