آمانو: تا پایان 2015 گزارش پی ام دی در باره ایران را ارائه می کنیم

© AFP 2023 / Samuel Kubaniآمانو: تا پایان 2015 گزارش پی ام دی در باره ایران را ارائه می کنیم
آمانو: تا پایان 2015 گزارش پی ام دی در باره ایران را ارائه می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوکیو آمان ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد آژانس می تواند تا پایان سال جاری میلادی گزارشی را در باره ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای ایران صادر کند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگاران در بدو ورود به هتل محل مذاکرات هسته ای در وین، با بیان این که در سفر اخیرش به تهران پیشرفت هایی در مسیر رو به جلو صورت گرفته است، تاکید کرد: "در صورت همکاری ایران، می توانیم تا انتهای سال 2015 گزارشی را ارائه کنیم که یک ارزیابی در باره ابعاد نظامی احتمالی در برنامه هسته ای ایران خواهد بود".
وی در پاسخ به سئوالی در باره احتمال رسیدن به توافق گفت: "توافق در دسترس است و اگر توافق حاصل شود، آژانس آماده همکاری در زمینه پیاده سازی آن است".

ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
ابتدا قراربود توافقنامه جامع هسته ای تا آخر ماه ژوئن امضا شود اما سپس این مهلت تا روز 7 ژوئیه تمدید شده است. در حال حاضر دور نهایی مذاکرات ایران و 1+5 برای نگارش متن توافق جامع هسته ای در شهر وین پایتخت اتریش در جریان است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала