عربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند

© AP Photo / Michael Sohnعربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فارس الصلیحی، یکی از رهبران حزب کنگره ملی یمن، حزب حامی نیروهای حوثی در مصاحبه با خبرگزاری"ریا نوستی"اعلام کرد هیئت های عربستان سعودی و جنبش شیعیان حوثی به نام "انصارالله" در حال حاضر مشغول مذاکرات در عمان درباره قطع عملیات جنگی ائتلاف عربی در خاک یمن هستند.

طبق اطلاعات موجود عربستان آماده است در صورت قطع مقاومت مسلحانه حوثی ها و حروج نیروهای آنها از اراضی تصرف شده طی ماه های اخیر، آتشباری ها رامتوقف کرده، برای بازسازی اقتصادی یمن کمک مالی تخصیص داده و به قربانیان بمباران ها غرامت پرداخت کند.
فارس الصلیحی اعلام کرد حوثی ها در مذاکرات با ریاض تقاضا کرده اند عربستان در امور یمن دخالت نکند و از سوی دیگر ریاض خواستار عدم دخالت ایران در روند حل و فصل اوضاع در یمن شده است. سیاستمدار یمنی افزود "فعلا هیچگونه اطلاعی درباره ببار آمدن نتایج و توافقات مشخص " در مذاکرات دو طرف دریافت نشده است.
به تازگی رسانه های گروهی یمن گزارش دادند طرح عمان برای حل و فصل درگیری یمن در دست تدوین است.

Дым от авиаудара по военной базе в городе Сана - اسپوتنیک ایران
تقویت مواضع القاعده در یمن پس از حملات هوایی ائتلاف عربی

ائتلاف کشور های عربی به رهبری عربستان سعودی از روز 26 ماه مارس عملیات نظامی موسوم به "طوفان قاطعیت" را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا کرده است.هدف این عملیات وادار کردن حوثی ها به بازگرداندن هادی به قدرت است. با وجود اعلام پایان عملیات "طوفان قاطعیت" ، حملات هوایی ائتلاف کشور های عربی در یمن از اواخر آوریل با نام عملیات "احیای امید" ادامه یافته است.

به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، موضع مسکو جلوگیری از تشدید تنش در یمن و تلاش برای رعایت آتش بس از سوی تمام طرفها است.

© Sputnikعربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند
عربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند   - اسپوتنیک ایران
عربستان به حوثی ها پیشنهاد کرد به ازای دریافت پول مبارزه خود را متوقف کنند

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала