خطرات موجود برای مراسم تحلیف بایدن از دیدگاه سازمان اطلاعات آمریکا

© REUTERS / KEVIN LAMARQUEبایدن قصد دارد برای اجرای برجام از سوی ایران تلاش ورزد
بایدن قصد دارد برای اجرای برجام از سوی ایران تلاش ورزد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا منابع احتمالی خطر برای مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور را شناسایی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، خاطرنشان می شود که سازمان اطلاعات آمریكا نگران تهدیدهای گروه های مسلح و افراط گرایان نژادپرست است.

همچنین گفته می شود که سازمان اطلاعات هشدار داده است که ناآرامی های 6 ژانویه در کاخ کنگره "به یک نیروی محرکه قابل توجه خشونت برای شبه نظامیان مسلح و افراط گرایان نژادپرست تبدیل می شود که هدف آنها مراسم تحلیف است."

بیانیه ترامپ پس از استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا  - اسپوتنیک ایران
سخنان ترامپ پس از استیضاح وی در مجلس نمایندگان آمریکا

پیش از این ، اعلام شد گارد ملی ایالات متحده آمریکا  برای مقابله با استفاده از بمب های دست ساز توسط مهاجمان در آستانه مراسم تحلیف بایدن آماده شده است . مقامات انتظامی معتقدند که بمب هایی که هفته گذشته در جریان شورش ها  کار گذاشته شده بودند ، حوادث منفردی نبوده است. به گارد ملی نیز گفته شده است که معترضین ممکن است به خوبی مسلح باشند. در همین راستا ، رایان مک کارتی ، وزیر ارتش ، به افراد گار ملی ملی محافظ کاخ کنگره اجازه حمل سلاح های مرگبار را داد.

هواداران جمهور فعلی آمریکا روز 6 ژانویه  اندکی پس از تجمع در محل سخنرانی وی به کاخ کنگره (کاپیتول) در پایتخت آمریكا حمله كردند. یک شرکت کننده در ناآرامی ها بر اثر اصابت گلوله و سه نفر دیگر به علت غیر مرتبط با خشونت جان خود را از دست دادند ، یک مامور پلیس نیز پس از زخمی شدن درگذشته است. همچنین کایپتول متحمل خسارات مادی شده است. این آشوب ها تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری در كنگره را به تاخیر انداخت. در این شرایط، رهبران دموکرات سنا خواستار استیضاح ترامپ یا برکناری وی طبق متمم 25 قانون اساسی در خصوص عدم صلاحیت شده اند.

حزب دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رهبر فعلی این کشور را مقصر آنچه اتفاق افتاده، می داند . در همین راستا ، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قطعنامه ای را برای استیضاح و برکناری رئیس جمهور از سمت خود صادر کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала