کنگره آمریکا محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران را به رای می گذارد

© REUTERS / Jonathan Ernstکنگره آمریکا محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران را به رای می گذارد
کنگره آمریکا محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران را به رای می گذارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره ایالات متحده، محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، ترامپ در مورد ایران را بررسی خواهد کرد و به رای خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس کنگره ایالات متحده با اشاره به تنش های اخیر بین ایران و آمریکا گفت: " جلس نمایندگان ایالات متحده پنجشنبه برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، دونالد ترامپ در مورد ایران رای گیری می کند."

ترامپ: اقدامات ایران با تحریم های بسیار سنگین مواجه خواهند شد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: اقدامات ایران با تحریم های بسیار سنگین مواجه خواهند شد

در بیانیه نانسی پلوسی آمده است: "مجلس نمایندگان برای تحقق مسئولیت ما در جهت پاسداری از امنیت آمریکایی ها، قطعنامه ای درباره محدود  کردن اختیارات نظامی رئیس جمهور علیه ایران صادر خواهد کرد. این مصوبه ... امشب به کمیته ارسال می شود و فردا به رای گذاشته خواهد شد."

کنگره دارای حق قانون اساسی است که در مورد آغاز جنگ اجازه صادر کند و یا آن را به رؤسای جمهور منع کند، اگرچه رئیس اجرایی کشور دارای اختیارات گسترده ای در مورد عملیات نظامی در خارج از کشور بدون رضایت قبلی کنگره است.

پیش از این، ارتش آمریكا به دستور ترامپ عملیاتی را برای كشتن ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی انجام داده بود، ایران با حمله موشكی به پایگاههای آمریکایی در عراق، جایی كه سربازان آمریكایی مستقر هستند، به این عملیات آمریکا پاسخ داد. رئیس جمهور دونالد ترامپ در ادامه اظهار داشت كه آمریكا نمی خواهد از قدرت نظامی خود استفاده كند، پتانسیل اقتصادی بهترین عامل بازدارنده علیه ایران است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала