اعتراف ژنرال سابق آمریکا به شکست از طالبان در افغانستان

© AFP 2023 / Paul J. Richardsاعتراف فرمانده سابق آمریکایی به شکست از طالبان در افغانستان
اعتراف فرمانده سابق آمریکایی به شکست از طالبان در افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده سابق یکی از لشکرهای آمریکا در افغانستان به شکست ارتش آمریکا در بربر طالبان اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ژنرال "دونالد بالدوچ" که از اوایل سال 2008 تا اواسط سال 2009 فرماندهی لشکر صد و یکم هوابرد آمریکا در جنگ افغانستان را بر عهده داشته است، گفت: طالبان در این جنگ پیروز شده اما ما هنوز این مسئله را درک نکرده‌ایم. هضم کردن این واقعیت که آمریکا در افغانستان از لحاظ نظامی شکست خورده، برای سربازانی که در این جنگ حضور داشته‌اند مانند خوردن یک داروی تلخ است.»

حمایت ایران از روند صلح در افغانستان به رهبری کابل - اسپوتنیک ایران
حمایت ایران از روند صلح در افغانستان به رهبری کابل
وی افزود: سربازان ما به هر کاری که از آنها خواسته شده بود عمل کرده بودند؛ آنها کارشان را درست انجام داده بودند اما دیدند که چگونه همراهانشان کشته و یا دچار نقص عضو شدند. شکست برنامه‌های سیاست‌گذاران و فرماندهان نظامی ارشد ما باعث شد که آنها اکنون مجبور به خوردن این داروی تلخ باشند.

دونالد بالدوچ درباره مذاکرات صلح با طالبان نیز گفت: اگر ما در اواخر سال 2001 پیشنهاد آتش‌بس طالبان را پذیرفته بودیم، شاید می‌توانستیم تعیین‌کننده شرایط صلح باشیم اما حالا صلح بر اساس شرایط طالبان انجام خواهد شد.

بر اساس آمارهای منابع غربی، از اواخر سال 2001 تاکنون بیش از 22 هزار آمریکایی در جنگ افغانستان کشته یا زخمی شده‌اند اما این میزان تلفات نیز نتوانسته است به تحقق اهداف کاخ سفید در افغانستان کمک کند تا در نهایت رهبران آمریکا چاره کار را در خروج نظامیان کشورشان از خاک افغانستان و مذاکره با طالبان جستجو کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала