احیای چهره با 200 هزار دلار

© AFP 2023 / Mark Ralstonدانشجویان آمریکایی در حال برافراشتن پرچم آمریکا
دانشجویان آمریکایی در حال برافراشتن پرچم آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیکتاتورها سعی می کنند تاریخ را بازنویسی کنند.

ریاست دانشگاه کالیفرنیا  در « دیویس» بیش از  صد هزار دلار برای بهبود  چهره  آن دانشگاه در شبکه جهانی به مشاوران پرداخت کرد. یک شرکت بهبود چهره، 15 هزار دلار در ماه دریافت کرد.

دانشگاه کالیفرنیا سعی می کند اعتبار خود را پس از  قضیه سال 2011 میلادی احیا کند. در سال 2011 ، پلیس  از اسپری  فلفل برای پراکنده کردن  میتینگ نشسته دانشجویان استفاده کرد.  این قضیه  موج نارضایتی را در شبکه اجتماعی دامن زد.  دانشجویان سابق  اعلام کردند که  به خاطر دانشگاه خود شرمسار هستند.

اعتبار  دانشگاه تا حدی صدمه دید که ریاست  دانشگاه  بیش از 80 هزار  دلار به شرکت های  تبلیغاتی پرداخت  تا  بتواند به  توازن رضایت بخش  نتایج  مثبت  جستجو در شبکه جهانی دست یابند».

شرکت های تبلیغاتی  قول دادند  تمام نتایج منفی را خنثی کند  و کلمات  و موضوعات کلیدی را  معین کنند. آرون گوپتا خبرنگار  این کار را تلاشی برای بازنویسی تاریخ می داند.

وی متذکر شد: «  دانشگاه 175 هزار دلار پرداخت تا اینترنت از  نظرات منفی  در رابطه با قضیه  کاربرد اسپری فلفل بر علیه دانشجویان پاک شود. همانا دیکتاتورها به این شکل عمل می کنند.  آنها سعی می کنند تاریخ را بازنویسی کنند.  به عقیده من  تأثیر این کار برای  دانشگاه و ریاست آن بر عکس خواهد بود».

 در اعلامیه رسمی دانشگاه  آمده است که  افزایش سرمایه گذاری  به بهبود چهره  دانشگاه کمک کرده است.  اما به عقیده آرون گوپتا،  مسائل بیشتری  بروز کرده است.

« اعتبار  دانشگاه  با خبرهایی که ریاست دانشگاه برای بهبود  چهره  آن مبالغ هنگفتی به شرکتهای تبلیغاتی پرداخت کرده است  تیره تر شد.  شاید دانشگاه برای رفع این مشکل از خدمات  شرکت دیگری در عرصه روابط عمومی استفاده کند.  دانشگاه مبدل به یک کورپراسیون  بزرگ شده است.  با وجوداینکه دانشگاه به  بخش غیر تجاری  تعلق دارد  ولی مبدل به وسیله ای برای کسب درآمد شده است.  امیدوارم این قضیه مردم را وادار کند به  سیستم آموزشی  آمریکا و  مسائل  موجود در این سیستم بیاندیشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала