مصادره مدنی در آمریکا

© AFP 2023 / Cengiz Yar Jr.پلیس آمریکایی
پلیس آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارزش دارایی مصادره شده توسط پلیس آمریکا 4 و نیم میلیارد دلار اعلام شد.

آنچه در آمریکا رخ می دهد  دزدی  نامیده نمی شود، اما در اینجا جای شوخی نیست. قوانین  آمریکا اجازه  مصادره دارایی  شهروندان فقط  به دلیل  مظنون بودن  شخص به  فعالیت غیر قانونی  را به مأموران پلیس می دهد.  در این میان نیازی به  حکم دادگاه  و اعلام اتهام  و دستگیری صاحب خانه و مالک دارایی  نیست.

جون اولیور، طنز نویس و  مجری تلویزیونی آمریکا گفت:  ضرورتی به  اعلام اتهام به شما نیست.  زیرا  نه به شخص شما، بلکه به دارایی شما  مظنون شده اند.

ابتدا مصادره برای  قطع فعالیت  شبکه های بزرگ جنایی   انجام می شد تا  ذخیره مالی  از آنها سلب شود.  اما اکنون در موارد غلطی در آمریکا  از این ابزار  استفاده می شود.

در سال گذشته مأموران پلیس  حتی  روی دست خود زدند: آنها  بیش از  جنایتکاران دارایی  آمریکایی   ها را مصادره کردند.  مطابق با اطلاعات  دفتر فدرال بازرسی،  ارزش کل سرقت ها طی سال 2014 میلادی  4 میلیارد دلار ارزیابی شد. ارزش دارایی مصادره شده توسط پلیس  به 4 و نیم میلیارد  دلار رسید.

کِن بورتون  رئیس پلیس  شهر کلمبیا  در ایالت میسوری  گفت:    معمولا  ما  با توجه به آنچه می توانیم از بودجه دریافت کنیم عمل می کنیم.  این را می توان  چیزی شبیه هدیه آسمانی نامید.  ما به این شکل  نسبت به این  موضوع  برخورد می کنیم.

 برگرداندن دارایی کار ساده ای نیست.  پرداخت دستمزد  وکلا بیش از  اموال مصادره شده خواهد بود.

جِک رایس  وکیل پرونده های جنایی  و  کارمند سابق  سازمان « سیا» گفت:   اگر برای پلیس  اعلام اتهام  و  یا  دستگیری شخص  سودآور باشد  پس دراینجا می توان  درگیری منافع را مشاهده کرد.  این موضوع باعث تضعیف  سیستم قانونی  دادخواهی آمریکا است. از اینرو باید  اقداماتی در سطح  ایالات و  فدرال  انجام شود.

سرمایه  جمع آوری شده  از دارایی مصادره شده  بین ارگان های پلیس  تقسیم می شود  و صرف خرید تجهیزات و  حتی پرداخت دستمزدها می شود.  مواردی هم  به ثبت رسیده است که پلیس  اغلب  به جیب  آمریکایی های بیگناه دست برد می زند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала