ساخت ناو هواپیمابر جدید در روسیه

© Photo / Ministry of Defence (United Kingdom)ساخت ناو هواپیمابر جدید در روسیه
ساخت ناو هواپیمابر جدید در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع نظامی در روسیه از ساخت یک ناو هواپیمابر جدید در این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در مجموعه نظامی-صنعتی روسیه گفت: پروژه ساخت ناو هواپیمابر جدید روسیه با ظرفیت حداکثر 70 هزار تن را بررسی می کند. هزینه توسعه و ساخت این ناو هواپیمابر بیش از 4 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

ناو آدمیرال کاساتونف با موشک کالیبر، هدف زمینی را مورد اصابت قرار داد - اسپوتنیک ایران
ناو آدمیرال کاساتونف با موشک کالیبر، هدف زمینی را مورد اصابت قرار داد

در حال حاضر نیروی دریایی روسیه تنها ناو "آدمیرال کوزنتسف"با ظرفیت 59 هزار را در اختیار دارد که در حال تعمیر است.

در عین حال منبع این خبر خاطرنشان كرد كه بودجه توسعه و ساخت این ناو هواپیمابر در برنامه فعلی تسلیحاتی دولت (2018 – 2027) پیش بینی نشده است.

این منبع افزود: تا به امروز وزارت دفاع روسیه تصمیم نگرفته كه كدام یك از مفاهیم پیشنهادی، مبنای ناو هواپیمابر جدید را تشکیل خواهد داد.

به گفته وی، چندین پروژه پیشنهادی از جمله ناو هواپیمابر لمانتین که پیش از این ارائه شده بود، موجود است. طبق برنامه توسعه دهندگان این پروژه، حداکثر 60 هواپیمای مختلف و 6 الی 10 هواپیمای بدون سرنشین می توانند در این ناو با ظرفیت 80 الی 90 هزار تن مستقر شوند.

علاوه بر این مرکز علمی کریلو، یک پروژه برای ناو هواپیمابر "اشتورم" با ظرفیت 80-90 هزار تن و طول 300 متر توسعه داده است. تخمین زده می شود حداکثر 90 هواپیما از جمله هواپیماهای بدون سرنشین در این ناو قابل حمل باشند.

فرماندهان نظامی روسیه بارها به لزوم ساخت ناو هواپیمابر جدید تاکید داشته اند، اما اگر این تصمیم اتخاذ شود، می تواند پس از اجرای برنامه فعلی تسلیحاتی دولت 2018-2027 عملی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала