واکنش مسكو به ادعای پنتاگون درباره توافق نیروهای کرد با روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaواکنش مسكو به ادعای پنتاگون درباره توافق نیروهای کرد با روسیه
واکنش مسكو به ادعای پنتاگون درباره توافق نیروهای کرد با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نایب رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه به ادعای پنتاگون درباره تلاش نيروهاى دموكراتيك سوريه برای توافق با مسکو جهت ضد حمله به ترکیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی چپا، نایب رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اظهارات پنتاگون در مورد تمایل نیروهای دموکراتیک سوریه برای شروع حمله به ترکیه با رضایت سوریه و فدراسیون روسیه را پوچ خواند و خاطرنشان کرد: این تلاشی برای زنده ماندن با ذهنی "بیمار" در پیامدهای اشتباهات استراتژیک خود آنها است.

نیروهای دموکراتیک سوریه به دنبال آغاز ضد حمله علیه ارتش ترکیه - اسپوتنیک ایران
پنتاگون: نيروهاى دموكراتيك سوريه به دنبال توافق با روسيه براى ضد حمله عليه تركيه هستند

پیشتر مارک اسپر، رئیس پنتاگون در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس اظهار داشته بود که متحدان ایالات متحده، نیروهای دموکراتیک سوریه، می‌خواهند با مذاکره با مقامات سوری و ارتش روسیه امکان ضد حمله به نیروهای ترکیه مستقر در شمال کشور را بیابند.

نایب رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه گفت: "من فکر می کنم این یک نوع تلاش مضحک برای تغییر مسئولیت از ذهن" بیمار "به ذهن سالم است. ما بارها و بارها به ایالات متحده در مورد خطرات سیاست این کشور در مسلح كردن گروه‌های كرد هشدار داده‌ایم. ما همیشه اصرار داشتیم كه كردها با دولت سوریه بر سر میز مذاکره بنشینند. برای این، کار بزرگی توسط "گروه آستانه" برای ایجاد کمیته قانون اساسی به منظور ایجاد تضمین، از جمله برای کردها، برای زندگی در سوریه متحد انجام شد. "

چپا بر عدم تمایل ایالات متحده به تحقق وعده‌های خود با این جمله که این کشور درباره محافظت از مرزهای کردها با ترکیه قولی نداده است، تاکید کرده و افزود: "این یک طنز تلخ است. در اینجا تلاش برای به نحوی انتقال مسئولیت به نظر من کاری پوچ است."

به طور طبیعی، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا طرف‌های کرد، سوریه و ترکیه را بر سر میز مذاکرات بنشانیم تا از طریق گفتگو بتوانیم ضمانت‌هایی را برای حفاظت از مرز ترکیه، اقامت ساکنان کرد در قلمرو سوریه و درون سوریه بدست آوریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала