ریابکوف: آمریکا فشارهای شدیدی را به تهران وارد می کند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: آمریکا فشارهای شدیدی را به تران وارد می کند
ریابکوف: آمریکا فشارهای شدیدی را به تران وارد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که آمریکا سیاست های غیرمسئولانه ای را در قبال ایران پیش گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو بسیار متأسف است که آمریکا سیاست های غیرمسئولانه ای را در برخورد با ایران، و اعمال فشارهای شدید و بدون ترمزی را بر تهران در پیش گرفته است.

بررسی امنیت متخصصان روس شاغل در نیروگاه بوشهر - اسپوتنیک ایران
بررسی امنیت متخصصان روس شاغل در نیروگاه بوشهر

وی گفت: سیاست لغو توافقات و فشارهای شدید که بدون هیچ ترمزی بر مقامات تهران، ملت ایران و رهبران این کشور ادامه دارد، تنها منجر به افزایش مشکلات بالقوه در منطقه خواهد شد. ما با کمال تأسف اعلام می‌کنیم؛ بزرگ ترین کشور جهان از لحاظ توان بالقوه نظامی و امکانات اقتصادی سیاست غیرمسئولانه‌ای را در این رابطه دنبال می‌کند، این واقعیتی است که ما با آن مواجه هستیم».

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو به طرف‌های شرکت‌کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پیشنهادات مختلفی را برای حفظ توافق هسته‌ای ارائه کرده و از همه آنها می‌خواهد تا خویشتنداری کنند.

ریابکوف افزود: همه، از جمله شرکای اروپایی ما، باید خویشتندار باشند، در حالی که متأسفانه آنها نیز اخیراً صدای خود را به‌روی ایران بلند کرده‌اند که این مسئله کمکی به حل‌وفصل اوضاع نمی‌کند، من این مسئله را با مسئولیت کامل اعلام می‌کنم، ما معتقد هستیم که روش‌های مختلفی، از جمله تشکیل نشست کمیسیون برجام می‌تواند آسیب‌های وارده به توافقنامه هسته‌ای را به حداقل برساند، در این رابطه برخی طرح‌ها هستند که ما به شرکای ایرانی و دیگر طرفین برجام ارائه کرده‌ایم.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала