جشن ناوگان هوایی

© AFP 2023 / Miguel Medinaمهماندار شرکت هواپیمایی آئروفلوت
مهماندار شرکت هواپیمایی آئروفلوت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاریخ هوانوردی روسیه رسمااز سال 1923 آغاز شد.

در سومین یکشنبه ماه اوت در روسیه جشن  ناوگان هوایی — جشن حرفه ای  خلبانان، طراحان و  سازندگان  هواپیما و  تمام کارمندان  زیرساخت هوایی برگزار شد.

 در سال های متفاوت ، جشن  ناوگان هوایی در فرودگاه های « توشینا» و یا « دامددوا» و فرودگاه های مرکزی مسکو  برگزار می شد، اما پس از دهه 1970،  این سنت تغییر یافت و این جشن در سطح منطقه ای  در فرودگاه های ژوکوفسکی، مونینو، کوبینک و دیگر فرودگاه های  کشور برگزار می شود.

تاریخ هوانوردی روسیه رسما  در سال 1923 آغاز شد. در آن زمان  فرمان  آغاز پرواز هواپیما ها صادر شد. در مسکو، انجمن هوانوردی  « دابرولوت» تأسیس شد که برای اولین بار به  حمل و نقل مسافران پرداخت و اولین پرواز منظم « دابرولوت» در مسیر مسکو — نیژنی گورود انجام شد.

از هواپیماها برای برقراری ارتباط با  خارج از کشور استفاده می شد و  پروازها عمدتا با  هواپیماهای نظامی انجام می شد که  تجدید تجهیز شده بودند.

 در مسکو اولین فرودگاه در سال 1931 میلادی افتتاح شد و یکسال بعد، اداره کل  ناوگان هوایی مدنی  تشکیل شد. عبارت « آئروفلوت»  به گردش افتاد که رسما  به معنای حمل و نقل هوایی کشور بطور کلی بود. تا پایان دهه 1980 « آئروفلوت»  هر سال بیش از 120 میلیون نفر را  حمل و نقل می کرد و در سال 1992  در نتیجه خصوصی سازی،  این ساختار به  شرکت های خصوصی هواپیمایی و فرودگاهها تقسیم شد.

هم اکنون پارک  هواپیماهای روسیه  دارای 4 هزار  هواپیما و بیش از 2 هزار بالگرد است. تا اوایل سال 2013 میلادی،  پروازها در  اراضی روسیه در 1305 مسیر  هوایی انجام می شد و طی ماههای ژانویه — ژوئن سال 2013، شرکت های هواپیمایی روسیه 37 میلیون و 400 هزار نفر  و 477 هزار و 100 تن بار و پست  را حمل ونقل کرد.

بخش هوایی یکی از مهمترین بخش های  اقتصاد روسیه  است که نه فقط به حمل و نقل مسافر و بار  مشغول است، بلکه  ارتباط پستی  را برقرار کرده و در تأمین  مناطق صعب العبور  کشور با مواد غذایی و دیگر محصولات شرکت دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала