مجسمه عیسی در سنت پطربورگ

© Sputnik / Maksim Blinovزوراب تسرِتِلی رئیس آکادمی هنر روسیه
زوراب تسرِتِلی  رئیس آکادمی  هنر روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساخت مجسمه عیسی مسیح آرزوی دیرینه زوراب تسرتلی بود.

در سنت پطربورگ  محل نصب مجسمه 80 متری عیسی مسیح  مشخص شد.  زوراب تسرِتِلی  رئیس آکادمی  هنر روسیه  این مجسمه را  ساخته است.

ابتدا قرار بود این مجسمه در  استان لنینگراد  نصب شود.  تسرتلی  یادآور شد که این مجسمه را برای  سوچی ساخته بود  اما جای  مناسبی برای نصب آن پیدا نشد.  شایان ذکر است که در سال 2013 میلادی  مجسمه ساز گفته بود که ساخت مجسمه عیسی مسیح آرزوی دیرینه اوست  و مهمترین نتیجه راه هنری او می تواند باشد.

کمی دیرتر  رسانه های شهر سنت پطربورگ   اطلاع دادند  که زوراب تسرتلی  از مقامات سنت پطربورگ خواسته است  جایی برای  مجسمه 80 متری  عیسی مسیح پیدا کنند.  خبر دریافت این مجسمه به عنوان هدیه  و  آماده کردن محل نصب آن مورد تأیید قرار گرفت.  مطابق با اطلاعات دیگر،  برای نصب این مجسمه  دستور  مربوطه  شهرداری  د برای  بخش مسئول  زیباسازی شهر ارسال شد.  در نتیجه  جایی در حومه سنت پطربورگ برای نصب مجسمه  پیدا شد.

این مجسمه در سال 2013 در شهر واقع در ساحل « نوا»  در کارخانه «  مجسمه های  یادبود»  ریخته شد.  شکل ظاهر  مجسمه  تسرتلی تا حدودی یادآور  شکل مجسمه  عیسی مسیح ، سمبل ریود ژانیروست. اما  ارتفاع این مجسمه بمراتب  بیش از نوع برزیلی است-  ارتفاع مجسمه عیسی مسیح  برزیلی با پایه آن 38 متر است.  مجسمه ساخت تسرتلی را با مجسمه عیسی مسیح  در لیسبون (پرتغال) نیز  مقایسه می کنند. ارتفاع  آن مجسمه 28  متر است  اما با پایه  آن بیش از 100 متر  می شود.

آثار تسرتلی را بارها در  سنت پطربورگ و حومه آن نصب کرده اند. چند ماه پیش  در باره احتمال  نصب مجسمه برنزی  عیسی مسیح در پارک 300-مین سالگرد  سنت پطربورگ  در  کنار  مجموعه مجسمه های « تاریخ  روسی رومانوف ها»  که از 16  مجسمه اعضای خانواده تزار تشکیل شده است صحبت شد.

در ماه ژانویه رسانه های محلی گزارش دادند که  مجسمه تسرتلی  ممکن است در  دریا در قلعه  حومه « کرونشتاد» ظاهر شود.  حدود 10 سال پیش  قصد ریاست آکادمی هنر  روسیه  جهت هدیه  و نصب  مجسمه  پطر اول در  یکی از میادین  اصلی  پایتخت شمالی  موضوع بحث بود.  در نتیجه این مجسمه برپا شد اما  نه در مرکز شهر بلکه در  محوطه روبروی هتل «  بالتیک».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала