گردش بر بام های سنت پطربورگ

© Sputnik / Vladimir Astapkovichسنت پطربورگ
سنت پطربورگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در این اواخر تقاضای « بام گردی» افزایش یافته است.

سنت پطربورگ  که  در ماه های اخیر  با  سیل گردشگران روبرو شده است ، بزودی  نوع جدید  گردش  را به توریست ها معرفی خواهد کرد — گردش بر بام ها.  البته  مدتهاست که « بام نوردان»  بام های پایتخت شمالی روسیه را تسخیر کرده اند  اما آنها  با این کار  قانون را نقض می کنند.  قانونی که « بام گردی» را ممنوع کند وجود ندارد  اما  رسما مجاز نیست.

در این اواخر تقاضای « بام گردی»  افزایش یافته است.  اما ساختارهای  رسمی  تا این اواخر  توجهی به این موضوع نمی کردند.

کمیته رشد و توسعه توریسم  سنت پطربورگ  با « بام نوردان»ی که  گردش بر بام ها را سازماندهی می کنند  دیداری داشت. آنها علاوه بر  بررسی  مسأله  تأمین امنیت توریست ها به تعیین  مسیرهای احتمالی پرداختند- فهرست  40 آدرس  تعیین شد.

بزودی  گروه کاری  تشکیل خواهد شد  که نمایندگان تمام طرفین ذینفع در آن  شرکت خواهند داشت:  از شهرداری گرفته  تا « بام نوردان» و نمایندگان عرصه تجاری که ممکن است در این طرح گردشگری ذینفع باشند.  در کمیته مذکور اعلام شد که تا اول ماه اوت  تمام مسائل از نقطه نظر قانون  بررسی خواهد شد.  اما  علاوه بر  بخش حقوقی این طرح باید  با  صاحبان  خانه های مسکونی و دفاتری  که مایل به شرکت در این طرح هستند به توافق برسند.

 آنچه به  سازه های معروفی مانند ارمیتاژ مربوط می شود، فعلا مشخص نیست که آیا  بام ارمیتاژ نیز  وارد  فهرست  مسیرهای مجاز « بام گردی»  خواهد شد  یا نه. از یکسو موزه تابع  مرکز فدرال است و  شهر نمی تواند  دستور  اجرای این طرح را صادر کند.  بهر حال بعید است  ارمیتاژ  به عنوان  یک شرکت کننده عادی  در برنامه  گردش  بر بام ها شرکت کند.  اما سه سال پیش، ارمیتاژ  گردش بر بام   کاخ زمستانی  و  ستاد کل را اعلام کرد.  این بیانیه در  زمان اوج گیری «بام گردی غیر قانونی» صادر شد  که « بام نوردان» بدون اجازه  خود را به  بام کاخ  زمستانی رسانده بودند.

نیکیتا آگاپوف  بام نورد، در مصاحبه با روزنامه « ایزوستیا» چاپ روسیه گفت: « ما مسئولیت امنیت گردشگران را می پذیریم.  ساخت حصارهای کوتاه  برای تأمین امنیت گردشگران کار دشواری نیست.  ما هم اکنون در حال  تجهیز بام هایی هستیم که خودمان از آنها استفاده می کنیم.  پوشش خاصی بر بام ها می اندازیم که هیچگونه صدایی  به گوش  ساکنان طبقات آخر ساختمان نرسد  و آنها از سر و صدا بر بام شکایت نکنند.  با رعایت  دستورالعمل های ساده  خطر گردش بر  بام ها  به همان اندازه  ایستادن بر  برج ناقوس  کلیسای  جامعه سنت اسحاق خواهد بود. با کمک ما والدین با نوزدان شیرخوار  بر بام ها گردش می کنند.

مسیر های مشخصی  که برای دوستداران  بلندی ها  جالب است، نه فقط بام ارمیتاژ و یا  دیگر ساختمانهای مشهور است، هر چند دلشان می خواهد بر آن بام ها نیز گردش کنند،  بلکه  خانه های مسکونی  در مرکز تاریخی شهر است. « بام نوردان» فقط  خواهان قانون  مفهومی هستند که  کار خود را بر اساس  آن انجام بدهند.»

هم اکنون  دستورالعمل مطابق با قانون « بام گردی» وجود دارد. در سنت پطربورگ، جاهایی هستند که بطور قانونی  از  طرف رستوران ها  و یا  افراد خصوصی  اجاره می شوند.  در آنجا در ازای پرداخت پول خوبی، دیدار شاعرانه و رمانتیک  و یا ضیافت کاری ترتیب داده می شود. اما نمی توان این نوع فعالیت را « بام گردی» نامید.

 اگر از تجربیات جهانی در این عرصه صحبت شود، استکهلم پیشرفته ترین شهر اروپا از  نظر « بام گردی» است.  در آنجا هر علاقمندی می تواند در مسیر کودک و کارلسون (قهرمانان انیمیشن)  بام نوردی کند و  بلیط آن را در  سایت آژانس گردشگری  خریداری کند و بر  بام  ساختمان های قدیمی  جزیره « ریدارهولمن»  در مرکز شهر گردش کند.  امنیت در سطح عالی تأمین می شود.  در تمام مسیر گردش بر بامها، حصار آهنی  نصب شده است،  کلاه محکمی از سر شما حفاظت می کند  و طرز استفاده از  طناب  برای شما توضیح داده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала