معالجه روس ها در خارج از کشور

© Fotolia / VILeviراهروی بیمارستان
راهروی بیمارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روند درمان بیماران روس در مراکز پزشکی خارجی آسان تر می شود.

شورای فدراسیون  روسیه  یکسری لوایح قانونی را بررسی کرد  که به بیماران  مبتلا به بیماری های  نادر و اشخاصی که  به کمک پزشکی  با استفاده از فناوری های عالی نیاز دارند  کمک خواهد کرد.

یکی از این لوایح تغییراتی در قانون «  سیستم قراردادی در رشته  خرید  کالا، کار،  خدمات جهت تأمین  نیازهای کشوری و  مدنی» وارد خواهد کرد  و باعث تسهیل روند  امضای قرارداد  درمان  شهروندان روسیه در خارج از کشور خواهد شد.

 وزارت بهداشت و بهداری  روسیه درمان بیماران مبتلا به بیماری های نادر  در مراکز پزشکی خارجی  را در صورت نیاز سازماندهی خواهد کرد.  وزارتخانه باید با توجه به  قانون  خریدهای دولتی  عمل کند  که در این رشته مشکلات و مسائل فراوان هستند.  اولا در سایت های  کلینیک های  خارجی  قیمت خدمات پزشکی ذکر نمی شود، زیرا  وقتی موارد  نادر  و خودویژگی های فردی  بیمار مطرح است ، قیمت درمان بطور انفرادی  اعلام می شود که این نکته در  قانون روسیه  در نظر گرفته نشده است.

در یادداشت  توضیحی  سند آمده است: « کمیسیون ویژه وزارت  بهداشت و بهداری فدراسیون روسیه هر یک از موارد  اعزام بیماران روسیه به خارج از کشور برای درمان را بطور جداگانه بررسی می کند.  پرونده پزشکی  بیماران روسیه  در این کمیسیون بررسی خواهد شد  که  در کلینیک های روسیه نتوانستند روش درمان  ضروری  برای آن نوع بیماری  پیچیده و نادر را  پیشنهاد کنند  و یا درمان نیاز به  تجهیزات  و یا داروهای ویژه ای  دارد که در  خاک فدراسیون روسیه به ثبت نرسیده اند».

مسأله دیگر — وجود مطالبات یکنواخت  نسبت به شرکت کنندگان  این برنامه است که در قانون  مربوط به « خریدهای دولتی» به تصویب رسیده باشند.  درمان بیماری های نادر  به عنوان مثال فقط  در  یک یا دو کلینیک جهان  ممکن است  که فرایندهای  تعیین شده توسط  قوانین روسیه را  دشوار می سازد.

اصلاحیه قانون که در  شورای فدراسیون روسیه به تصویب رسید،  امکان امضای قرارداد  وزارت بهداشت و بهداری روسیه  برای درمان شهروندان روسیه  فقط در یک مرکز پزشکی خارجی  را در نظر می گیرد.

سالیا مورزابایووا عضو کمیته  دومای کشوری  حفظ تندرستی  در مصاحبه با  روزنامه « ایزوستیا»  گفت که از این فرایند  در موارد خاصی  که نیاز به تسریع  حل مسائل  است و وقتی برای مذاکرات جهت تعیین قیمت نیست استفاده خواهد شد.

« در اینجا صحبت از زندگی انسان در میان است. از اینرو باید  اقدامات  سریع باشند. وقتی روش  و فناوری درمان بیماری های نادر در روسیه وجود ندارند و یا در مرحله آزمایش قرار دارند و در کلینیک های خارج از   کشور درمان اینگونه بیماری ها ممکن است،  متخصص  وزارت بهداری و بهداشت روسیه می تواند  تصمیم اعزام  بیمار به خارج را صادر کند. این تصمیم  در کمیسیون  وزارت بهداشت  اتخاذ خواهد شد که چند متخصص و نمایندگان بخش  مدیریت  پرونده بیمار را  بررسی خواهند کرد».

 به گفته  گالینا  کارلووایا، سناتور  روسیه، قانون جدید،  کمک پزشکی در سطح عالی فناوری را  برای شهروندان روسیه قابل دسترسی خواهد کرد  و افراد بیشتری می توانند  از آن استفاده کنند.  فهرست انواع  کمک ها با استفاده از فناوری عالی  در وزارت بهداشت روسیه مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала