تدارکات روسیه برای آزمایش موشک بالستیکی "سارمات"

© Sputnik / Sergey KazakПуск с космодрома "Байконур" межконтинентальной баллистической ракеты РС-18
Пуск с космодрома Байконур межконтинентальной баллистической ракеты РС-18 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه تدارکات گسترده برای آغاز آزمایشات موشک بالستیکی قاره پیمای سنگین"سارمات" را شروع کرد. انتظار می رود این موشک در سال 2018 به ارتش تحویل داده شده و جای موشک های بالستیکی پر قدرت " آر اس20 و" موسوم به "ووی وودا" را بگیرد.

ویکتور یسین، رئیس سابق ستاد کل نیورهای موشکی استراتژیک روسیه در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" خاطرنشان ساخت نکته اصلی افزایش قدرت انرژتیک موشک پیشرفته جدید است تا این موشک بتواند از سپرهای موشکی فعلی و آینده آمریکا عبور کند.
انتظار می رود "سارمات"جای موشک های بالستیکی پر قدرت " آر اس20 و" موسوم به "ووی وودا" را بگیرد. موشک های "ووی وودا" طی بیش از 25 سال در خدمت ارتش روسیه قرار داشته و هرکدام از آنها قادر است ده کلاهک هسته ای کلاس مگاتنی را به مسافت بیش از 11 هزار کیلومتر ببرد که انتقام گیری حتمی در صورت تجاوز به روسیه را تأمین می کند. با این حال لازم است موشک های "ووی وودا" تعویض شوند.
یسین افزود:" قدرت انرژتیک موشک جدید باید امکان دهد نه فقط از طریق قطب شمال بلکه از طریق قطب جنوب به اهداف ضربه وارد شود. به این ترتیب برد موشک جدید باید در مقایسه با موشک فعلی بطور محسوس افزایش یابد. علاوه بر این مشخصات بهبود یافته انرژتیک امکان خواهد داد موشک جدید به وسایل بیشتری برای عبور از هر سپر موشکی مجهز شود. موشک جدید در آینده قادر خواهد بود از جمله با وسایل تهاجمی فضایی مقابله کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала