گزارش و تحلیل

ترس از پرواز

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyآلکسی گِرواش مبتکر و طراح برنامه بی نظیر « اسکای گورو» - پرواز بدون ترس
آلکسی گِرواش  مبتکر و طراح  برنامه  بی نظیر « اسکای گورو» - پرواز بدون ترس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریبا 40-30 درصد ساکنان هر کشوری از پرواز می ترسند.

گروهی از  طراحان روسیه برنامه  ویژه ای را  طراحی کرده اند که مسافر با کمک آن  می تواند  توضیحات در باره آنچه در زمان پرواز رخ می دهد را دریافت کند.  هدف  از طراحی این برنامه، آرام کردن مسافر  است.  بعلاوه این برنامه برای خلبانان، مهندسان و افرادی که به هوانوردی علاقمند هستند  نیز جالب خواهد بود.

گروهی از 10  طراح  متخصص  روسیه  برنامه خود تحت عنوان «  اسکای گورو» را  معرفی کردند که در جهان بی نظیر است.

این ایده به  آلکسی گِرواش تعلق دارد. او فارغ التحصیل دانشگاه  اورشلیم در رشته  « روانشناسی»  و مدرسه  خلبانی  واشنگتن آمریکاست.  او مبتکر و طراح  برنامه  بی نظیر « اسکای گورو»ست.

رادیو « سپوتنیک» توانست با وی به گفتگو بنشیند  و  با جزئیات برنامه او بهتر آشنا بشود.

«بیش از 8 سال است که به تحقیق در باره « ترس از پرواز» مشغول هستم.  از سال 2008 میلادی  وقتی به روسیه آمدم.  حدود 30 درصد ساکنان بزرگسال کشور از این بیماری رنج می برند. البته نه فقط در روسیه این مسأله حاد است.  تقریبا  40-30 درصد ساکنان هر کشوری  از پرواز می ترسند.

 دوره آموزشی من در مرکز «  پرواز بدون ترس» از چند  مرحله تشکیل شده است. آخرین مرحله، پرواز با شرکت کنندگان این کلاس به یک شهر دیگر است. ما یک ساعت و نیم قبل از پرواز  راهی فرودگاه می شویم. برای  آنها  در باره  هوای فرودگاه مبدا  و تأثیر آن بر  پرواز  و کلا تأثیر آب و هوا بر  پرواز و غیره توضیح می دهم. در زمان یکی از این پروازها به فکرم رسید که یک برنامه کامپیوتری براحتی از عهده  این توضیحات برخواهد آمد. یکسال و نیم طول کشید تا  این ایده  پیاده شود. 10 برنامه نویس متخصص روسیه  در ساخت این برنامه  زحمت کشیدند و شرکت های  هواپیمایی روسیه  در دریافت آن ابراز ذینفعی کردند».

آلکسی گِرواش  270 پرواز تست با این برنامه انجام داده است.  این برنامه در جهان بی نظیر است و  توسط متخصصان روس  طراحی شده است. چندی پیش در App Store قابل  دسترسی است.

آلکسی در ادامه گفت: « من تحصیلات خودم را ابتدا در رشته روانشناسی به اتمام رساندم  و بعد مدرسه عالی خلبانی واشنگن را به اتمام رساندم و به عنوان خلبان در شرکت هواپیمایی  مدنی کار کردم. از اینرو به خوبی با آنچه در زمان پرواز رخ می دهد آشنا هستم. منحصربفردی این برنامه در آن است که طی پرواز برای مسافر توضیح می دهد که در هر  لحظه پرواز چه اتفاقی دارد  می افتد. هواپیما در چه وضعیتی است و چه  روندهایی در داخل هواپیما و بیرون هواپیما در جریان است، چرا  دکمه های توی هواپیما  بالای  صندلی مسافر روشن  می شوند و منبع این یا آن صدا چیست».

برای آشنا شدن بهتر  با این برنامه می توانید سری به صفحه فیس بوک آلکسی گِرواش بزنید.

https://www.facebook.com/alex.gervash/posts/10201558787289281

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала