محرومیت دو و میدانی روسیه: امکان حضور در ریو 2016 زیر پرچم خارجی

© Sputnik / Aleksei FilippovРоссийская спортсменка Елена Исинбаева
Российская спортсменка Елена Исинбаева - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با تصمیم شورای بین المللی فدراسیون های دوو میدانی (IAAF)، این رشته ورزشی روسیه از حضور در رقابت های بین المللی از جمله المپیک یورو 2016 مستند به استفاده از مواد نیروزا به صورت کامل محروم شد ولی ورزشکاران پاک این کشور می توانند با پرچم کشورهای دیگر در این رقابت ها شرکت کنند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: رای محرومیت و در حالی اعلام شد که مسکو تمامی شرایط درخواستی را برای حضور ورزشکاران روسی در رقابت های یورو 2016 انجام داده بود.

بنا به این گزارش، با وجود تصمیم اعلام شده، دوندگان غیردوپینگی روسیه پس از اخذ تایید استفاده نکردن از مواد نیروزا می توانند زیر پرچم کشورهای دیگر در مسابقات المپیک ریو 2016 و رقابت های بین المللی تا زمان روشن شدن نتیجه نهایی شرکت کنند.

رسانه های روسی نیز گزارش دادند، بسیاری از ورشکاران دو ومیدانی تیم ملی روسیه که محروم شده اند، دوپینگ نکرده اند و معلوم نیست چرا این گونه مورد رفتار قرار گرفته و محروم شده اند؟.

روسیه که در تازه ترین گزارش های رسمی در صدر فهرست دوپینگی ترین کشورهای جهان در عرصه رقابت های رسمی و بین المللی ورزشی قرار گرفته، این اتهام ها را فریبکاری بزرگ اعلام کرده است.

براساس نتایج تحقیقات اعلام سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که ماه قبل انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

پس از این سه کشور، بلژیک، فرانسه، ترکیه، استرالیا، چین، برزیل و کره جنوبی نیز بیشترین دوپینگ را بین ورزشکاران خود داشته اند.

این محرومیت در حالی اعلام شده که روسیه به عنوان برگزار کننده رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 برنامه های گسترده ای را برای تقویت جایگاه ورزش این کشور در جهان بویژه فوتبال از نظر اماکن و تاسیسات و همچنین میزبانی از میلیون ها علاقه مند به دیدن این رقابت ها و همچنین گردشگران، تدارک دیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала