دانشگاه شناور قطبی

© Sputnik / Igor Russakکشتی علمی روسیه در مأموریت قطبی
کشتی علمی  روسیه در مأموریت قطبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ششمین سفر دانشجویی «دانشگاه قطبی» آغاز شد.

در آرخانگلسک واقع در شمال روسیه، شناوری « دانشگاه قطبی- 2016: کشف اسرار زمین نو» آغاز شد.  دانشجویان دوره لیسانس و کارشناسی ارشد مراکز عالی آموزشی  که تخصص آنها با  مطالعه قطب  در ارتباط است در این مأموریت قطبی شرکت دارند.

طی 20 روز آنها بر  تغییرات اکو سیستم حوضه آبی  و مناطق ساحلی  مجمع الجزایر و  جزایر  بخش غربی  منطقه قطبی فدراسیون روسیه نظارت خواهند کرد.  طی این مدت متخصصان جوان باید دست به پیش بینی در خصوص مناطق آینده در عرض بالای جغرافیایی بزنند،  از خاک و آب نمونه برداری کنند  و  میراث فسیل شناسی را   مورد ارزیابی قرار بدهند.

56  نفر از 7 کشور در این  پروژه شرکت  خواهند داشت: 29  دانشجو و 21  کارمند علمی از  17  سازمان  علمی — آموزشی روسیه. شش دانشجوی خارجی در برنامه سال جاری شرکت می کنند- از اندونزی، نروژ، آلمان، سوئیس کانادا و برزیل.

این ششمین سفر  قطبی دانشجویی  است. اولین شناوری «دانشگاه  قطبی» در سال 2012 میلادی به انجام رسید.

 به گفته کنستانتین زایکوف رهبر این مأموریت علمی ، تغییراتی در برنامه علمی سال جاری وارد شده است که  تحقیقات  مناطق ساحلی را در نظر می گیرد.  برای اولین بار در سال جاری در چارچوب  کارهای پژوهشی، واحد زمین شناسی به یافت پاسخ های تکنولوژیکی برای بازسازی تغییر مناظر  خواهد پرداخت.

 زایکوف  متذکر شد: « فیلمبرداری سه بعدی یکی دیگر از ویژگی های  مأموریت کنونی است که با کمک عینک های ویژه می توان  از تماشای  مناظر زیبای  قطبی لذت برد».

 هم اکنون  توجه خاصی نسبت به  قطب می شود. چندی پیش مقاله محققان بریتانیایی  در خصوص احتمال آب شدن تمام یخچال های قطبی منتشر شد.    در طول  نظارت ها ، سال 2012 میلادی از نظر  آب شدن یخ های  یخجال ها  فعال تر بود و پیش شرط هایی  وجود دارد که سال جاری از این نظر رکورد برقرار کند.  دانشجویان ما سعی می کنند  ثبوت  این تئوری و یا  رد آن را جمع آوری کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала