منع تبلیغ سیگار در روسیه

© Fotolia / Ivanmateevترک اعتیاد به سیگار
ترک اعتیاد به سیگار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممنوعیت ها شرط کافی برای ریشه کن سازی اعتیاد به سیگار نیست.

سازمان اجتماعی « لیگ  تندرستی ملت» از نمایندگان دومای کشوری  فدراسیون روسیه  خواست  اصلاحیه  قانون  سیگار را  به تصویب برسانند  تا نمایش این عادت  مضر در مقابل افراد نابالغ ممنوع شود.

آکادمیسین  لئو بوکِریا،  رئیس «لیگ  تندرستی ملت»  در این خصوص گفت: «  تجربه جهانی نشان داده است  که  وضع چنین ممنوعیت هایی  ضروری است  اما  شرط کافی برای  ریشه کن سازی  اعتیاد به سیگار نیست.  مهم آن است که در خانواده و جامعه  به ویژه در بین جوانان  برخورد منفی  نسبت به سیگار شکل بگیرد.  ایجاد برنامه  مبارزه با دخانیات  ضروری است که  تمام تدابیر  لازم را در برگیرد و  بچه ها و نوجوانان  و جوانان را در مرکز توجه قرار بدهد».

هم اکنون  بر طبق قانون،  کشیدن سیگار در کادر فیلم های  سینمایی  و هنرنمایی های عمومی ممنوع شده است، اما مثل گذشته  15 درصد  مرگ و میر در روسیه با استعمال  دخانیات مرتبط است.

باکریا در ادامه گفت: « میانگین تعداد سال های زندگی از دست رفته بر اثر  بیماری های مرتبط با  سیگار — 19 سال برای مردان و 16 سال برای  زنان است، یعنی بخش بزرگی  از  زندگی جوانان که نباید  این موضوع را نادیده گرفت.  چه باید کرد؟  به نظر من، باید روی خانواده  به عنوان سرچشمه شکلگیری ارزشهای  اخلاقی و جامعه  حساب کرد  که جهتگیری های  مشخص ارزش ها را شکل می دهد».

 مطابق با اطلاعات،  پیشنهاد فعالان  مورد حمایت  نمایندگان  دومای کشوری  قرار گرفته است:  دمیتری  نوسوف،  نماینده  پارلمان روسیه برای  ارائه  لایحه قانونی  مربوطه ابراز آمادگی کرد.

« من از تدابیر پیشنهادی  « لیگ تندرستی ملت» پشتیبانی می کنم».  وی همچنین متذکر شد  که  « لابی  نیرومند تنباکو» تلاش زیادی در  رد این پیشنهاد  خواهد کرد.

 نماینده  پارلمان در خاتمه  گفت: «  ما قبلا پیشنهاد  منع کشیدن سیگار در حضور بچه ها  حتی در خودروی شخصی  را مطرح کردیم.  در تمام کشورها  چنین قانونی  وجود دارد.  اما متأسفانه   طرح پیشنهادی ما در پارلمان به تصویب نرسید. زیرا گزارش منفی دولت  که توسط  لابی دخانیات  تهیه شده بود  مانع از تصویب این طرح شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала