اتوبوس ها و ایستگاه های هوشمند

© Sputnik / Igor Mikhalevاتوبوس هوشمند
اتوبوس هوشمند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم هوشمند داخل اتوبوس یادآور سیستم موجود در هواپیماست.

در سنت پطربورگ  دومین همایش  بین المللی فناوری نو  وسایل نقلیه عمومی  « SmartTRANSPORT» برگزار شد.  هدف اصلی این همایش — نمایش  فناوری نو، مواد و روش های هدایت و ایده هایی بود  که تشویقی برای  تکامل  زیر ساخت  ترانسپورت باشد. این همایش مورد توجه متخصصان و افراد ساده قرار گرفت.

 اتوبوس های نوآورانه

 

بازدیدکنندگان  اتوبوسی را دیدند  که آن را « اتوبوس آینده» می نامند. این اتوبوس مجهز به  فناوری بی سیم ارتباطاتی  و سیستم ناوبری مولتی مدیاست.  در داخل سالن اتوبوس، مسافران  می توانند  با اطلاعات زیادی آشنا بشوند:  در باره محل قرار داشتن خود در خیابان  و  سرعت حرکت  و مسافتی که طی شده  و زمان رسیدن تا ایستگاه بعدی  و حتی اطلاعاتی در باره اینکه  سوار کدام اتوبوس دیگر  در تلاقی راه می توانند بشوند.

 الکساندر یاروشِویچ،  مدیر تجاری  شرکت پطربورگی «  یوروموبایل»  با معرفی این اتوبوس جدید  توضیح داد که از بیش از  10 فناوری نو در این اتوبوس  استفاده شده است و  امنیت و راحتی  مسافران  افزایش یافته است.  تا حد زیادی  « سیستم هوشمند»  در داخل اتوبوس  یادآور  سیستمی است که  مسافران هواپیما با آن آشنا هستند.

 اتوبوس  متصل به سیستم  واکنش  الکترونی « ارا- گلوناس» است. در صورت بروز  سانحه، راننده با فشار دادن دکمه  تماس اضطراری، علامت « SOS» را ارسال می کند و اگر راننده بیهوش شده باشد،  سیستم  بطور اتوماتیک  علامت  SOS را ارسال خواهد کرد.

 اتوبوس  مجهز به کمک راننده  اتوماتیک است که با کمک دوربین مدار بسته  می تواند مسافران را زیر نظر داشته باشد.  بالاخره اینکه در  وسیله نقلیه آینده  سیستم « کوارتزگری»  وجود دارد  که از مسافران در مقابل  انتقال ویروس سرماخوردگی در  زمستان دفاع خواهد کرد.

این اتوبوس در آینده نزدیک در یکی از مسیرهای  شهر سنت پطربورگ  کار خود را شروع خواهد کرد.

 ایستگاه اتوبوس نوآورانه

 وجود « اتوبوس هوشمند» ، ایستگاه اتوبوس هوشمند را می طلبد.  مهندسان  شرکت روسی  «  نوآوری های شهری»  از  سواستوپل طراح ایستگاه های هوشمند هستند.  این طرح در  شرایط شهر سواستوپل پیاده شده است.

 در ایستگاه اتوبوس  سیستم نظارت  ویدئویی « شهر امن»  نصب شده است  که  به کامپیوتر  اداره پلیس متصل است  و  نظارت  مستقیم بر  نظم  را ممکن می سازد. مواردی به ثبت رسیده است که سارقان دست به دزدی وسایل  مسافران منتظر در ایستگاه زدند، اما به کمک سیستم جدید دزدان گرفتار شدند.

طراحان قول دادند  50  ایستگاه اتوبوس از این نوع   تا مسابقات قهرمانی  فوتبال سال 2018 در شهر  نصب شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала