سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل

© Sputnik / Sergey Venyavskyمزرعه گندم روسیه
مزرعه گندم روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی جهان است.

 دهمین سالگرد عضویت روسیه در سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد برگزار شد.  همکاری  روسیه و این سازمان  طیف گسترده ای از برنامه ها در  رشد و توسعه  و تأمین  امنیت غذا در کشورهای اروپا و آسیا  و دیگر مناطق جهان را در برمی گیرد. در سال 2015 میلادی با هدف گسترش  همکاری بین روسیه و  سازمان غذا و کشاورزی  سازمان ملل ، شعبه این سازمان  در مسکو گشایش یافت.

یوگنیا  سرووا  رئیس دفتر سازمان در روسیه  در مصاحبه با « سپوتنیک»  به جمعبندی  نتایج ده سال اول  عضویت روسیه در این ساختار پرداخت.

—   طی 10 سال، روسیه شریک مهم  سازمان غذا و کشاورزی  سازمان ملل  بود  و گشایش شعبه ما در مسکو  تأییدی  بر این نکته است.  ما 4 دفتر از این نوع در  جهان داریم:  بروکسل، واشنگتن، یوکوهاما و  مسکو.  روسیه مبتکر اجرای چند برنامه در سازمان  است که  در حال گسترش اند. روسیه  یکی از  شرکت کنندگان اصلی   فرایند مرتبط با کیفیت مواد غذایی است. سال گذشته ، روسیه  شرکت فعالی در  دومین کنگره  جهانی تغذیه  در روم داشت و  گزارش ملی  در باره این موضوع را در  سازمان  غذا و کشاورزی سازمان ملل  معرفی کرد.  روسیه  بازیگر  مهمی در سیستم  نظارت بر  بازارهای اصلی  کشاورزی در  جهان است که پس از بحران  سال 2006  میلادی  ایجاد شد. در آن زمان نوسان قیمت های محصولات غذایی خیلی شدید بود.  روسیه یکی از  اهدا کنندگان بزرگ  مواد غذایی در جهان  است و موضوع  واگذاری ریاست سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل به روسیه تحت بررسی قرار دارد».

حال ببینیم  حمایت روسیه به عنوان  بزرگترین صادرکننده  غله  از سازمان  غذا و کشاورزی  در  اجرای یکی از  مهم ترین  اهداف سازمان — مبارزه با  گرسنگی در جهان — تا چه اندازه  است؟

—  در اینجا با دو تصور غلط  روبرو هستیم.  اولا،  گرسنگی — قبل از هر چیز  کمبود مواد غذایی است.  گرسنگی معاصر  مثل تغذیه نادرست با  کمبود درآمد مرتبط است.  بخش کشاورزی  در کشورهای پیشرفته  تأثیر چندانی بر  تأمین جهان با مواد غذایی  نمی گذارد.  دوما،  سازمان غذا و کشاورزی  به عنوان یک سازمان  به توزیع مواد غذایی اشتغال ندارد.  برنامه  مواد غذایی  جهان ویژه این هدف طراحی شده است که مطابق آن مواد غذایی به کشورهای نیازمند رسانده می شود.  طی 15-10 سال  اخیر  کشورهای جهان به این نتیجه رسیدند که مواد غذایی را باید از  تولید کنندگان محلی خریداری کرد.  اگر محصولات وارد شوند، تولید کنندگان داخلی ضرر خواهند دید، درآمد آنها کاهش می یابد  که به کمبود  غذا و گاهی گرسنگی می انجامد.  روسیه در زمان بحران مالی  سال 1998 میلادی وقتی کمک  انسانی  برای ما ارسال شد، این تجربه را از سر گذراند. اما  موفقیت های روسیه آشکار است —  یکی از بزرگترین تولید کنندگان  محصولات کشاورزی جهان. در روسیه  تولید  بشکل  صحیح و  کارا انجام می شود  که امکان  خوبی برای  صرفه جویی در  منابع  و حفظ آن برای  نسل های آینده فراهم می سازد».

سازمان غذا و کشاورزی  قصد دارد  همکاری با روسیه را در تمام جهات  فعالیت آن  ادامه بدهد.  سه جهت اولویت دارند: کار با  ارگان های  دولتی، شرکت روسیه در  روندهای  جهانی تحت ریاست  سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل  و کار با بخش خصوصی.

 روسیه  می تواند محل برگزاری  همایش های  بزرگ تحت سرپرستی سازمان غذا و کشاورزی  باشد. در سال 2017 میلادی  کنفرانس بین المللی  ارزیابی   ریسک و خطراتی که رشته مواد غذایی با آنها روبرو می شود در روسیه برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала