برگزاری همایش بزرگداشت روابط تاریخی ایران و روسیه در سال 1395 در تهران و مسکو

© Fotolia / Borna Mirahmadianپیشنهاد گروه 1+5 برای ساخت مرکز پزشکی هسته ای در ایران برای منطقه
پیشنهاد گروه 1+5 برای ساخت مرکز پزشکی هسته ای در ایران برای منطقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو طرف در زمینه همکاری های اسنادی ، انجام مطالعات مشترک در زمینه تاریخ دیپلماسی دو کشور و برگزاری نمایشگاه های اسناد و سمینارهای بزرگداشت بیش از 500 سال روابط بین ایران و روسیه توافق کردند.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در سفر آقای مرتضی دامن پاک جامی معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه و مدیر کل اسناد و تاریخ دیپلماسی این وزارت خانه به مسکو و دیدار با آقای الکساندر کوزنتسوز همتای روس خود ، دو طرف در زمینه همکاری های اسنادی ، انجام مطالعات مشترک در زمینه تاریخ دیپلماسی دو کشور و برگزاری نمایشگاه های اسناد و سمینارهای بزرگداشت بیش از 500 سال روابط بین ایران و روسیه توافق کردند. 

آقای دامن پاک جامی در این دیدار با اشاره به روابط سیاسی بسیار خوب واستراتژیک ایران و روسیه گفت: بررسی و معرفی ابعاد مختلف تاریخ روابط دیپلماسی و ارتباطات فرهنگی و تمدنی بین دو کشور باتوجه به اسناد ارزشمند موجود در آرشیوهای اسنادی دو کشور می تواند برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران و روسیه مفید و مورد استفاده قرار گیرد و نسل های کنونی دو کشور را از اهمیت این روابط آگاه سازد.

مدیر کل اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه نیز با استقبال از انتشار اسناد روابط تاریخی دو کشور و تسهیل دسترسی پژوهش گران به این اسناد ، بر تقویت روابط و همکاری های اسنادی و آرشیوی و همچنین انجام گفت و گوهای تاریخی و تمدنی بین ایران و روسیه تاکید نمود.

شایان ذکر است براساس تفاهم انجام شده بین مراکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت خانه های امورخارجه دو کشور قرار است نمایشگاه اسناد تاریخی و همایش بزرگداشت بیش از 500 سال روابط دو کشور در سال 1395 در تهران و مسکو برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала