تراموای پطربورگ

© Sputnik / Gritskov /  مراجعه به بانک تصاویر Старый трамвай едет по улице города
Старый трамвай едет по улице города - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تراموای – قطار برقی سنت پطربورگ 108 – مین سالگرد خود را برگزار کرد. به مناسبت یک سالگرد دیگر مسیر « شاعرانه» در شهر سازماندهی شد. به افتخار این نوع وسیله نقلیه ، اشعاری در باره تراموای خوانده شد. در زمان حاضر، شبکه تراموای سنت پطربورگ از لحاظ طول مسیر در جای چهارم در جهان قرار دارد.

در زمان حاضر، شبکه تراموای سنت پطربورگ از لحاظ طول مسیر در جای چهارم در جهان قرار دارد. اما در سال 2002 میلادی در جای اول قرار داشت و طول خطوط تراموای از 600 کیلومتر بیشتر بود و به این دلیل نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.
اوایل قرن گذشته تراموای برقی در سنت پطربورگ ظاهر شد و جای راه آهن اسبی را گرفت که واگن ها با کمک اسبها روی ریل ها کشیده می شدند. صاحبان این نوع وسیله نقلیه مخالف تراموای برقی بودند ، زیرا آنها را از کسب درآمد می انداخت. به این دلیل از زمان معرفی اولین واگن برقی در سال 1880 میلادی و راه اندازی آن بیش از 10 سال گذشت.
اولین خطوط تراموا فصلی بود: ریلها روی رودخانه یخ زده « نوا» کشیده می شدند. فقط در سال 1907 میلادی خطوط تراموای برقی در خیابان های شهر ظاهر شد. استارت حرکت تراموای برقی یک رویداد بزرگ برای سنت پطربورگ بود. این نوع وسیله نقلیه بزودی محبوب شهروندان شد و درآمد زیادی نصیب خزانه شهر کرد.
تراموای سنت پطربورگ حتی در زمان محاصره شهر « لینینگراد» در زمان جنگ کبیر میهنی سال های 1945-1941 میلادی کار می کرد. محاصره شهر از سال 1941 میلادی تا 1944 میلادی طول کشید. شهر در محاصره نیروهای دشمن قرار داشت و ساکنان شهر بدون سوخت و مواد غذایی ماندند. در نتیجه صدها هزار نفر از ساکنان غیر نظامی جان خود را از دست دادند.
در نیمه دوم قرن بیستم اتوبوس و اتوبوس برقی نیز در شهر بکار افتاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала