زره پوش راکوشکا

© Sputnik / Ramil Sitdikovراکوشکا، زره پوش ساخت روسیه
راکوشکا، زره پوش ساخت روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راکوشارا می توان از ارتفاع یک کیلومتری با چتر پرتاب کرد.

راکوشکا، زره پوشی برای  نیروهای مسلح روسیه است.  این زره پوش در دفتر طراحی  کارخانه  ولگاگراد  طراحی شده است و در  کارخانه واقع در  اورال  در شهر  کورگان تولید می شود.  این خودرو زرهی شناور سریع  برای  تمرینات  واحدهای  نیروی هوایی و دریایی در نظر گرفته شده است.  وزن جنگی آن  حدود 14 تن است.

خودرو زرهی « راکوشکا»  بر اساس  زره پوش  « بی.ام.دی-4» ساخته شده است  و  باید  جای زره پوش « ب.ت.ر-د» را بگیرد.  بدنه آن از  ورق های  زرهی جوش خورده ساخته شده است در جلو و عقب آن  جایگاه سربازان  قرار دارد. جای مکانیک — راننده در قسمت جلو خودرو زرهی است.  در سقف بالای سر راننده  و سربازان  دریچه ای  برای خروج از خودرو تعبیه شده است.  7 نفر براحتی در این خودرو جا می گیرند.  زیرا « راکوشکا» خودرویی برای حمل و نقل نفرات است  و تسلیحاتی  مانند  دو مسلسل 7,62 میلیمتری  در آن جا می گیرند.  این خودرو  زرهی مجهز به تازه ترین سیستم   الکترونی  کنترل و ردیابی است.  بعلاوه « راکوشا» تنها خودرو زرهی است که می توان  آن را از ارتفاع یک کیلومتری  با چتر پرتاب کرد. این خودرو در آب  و در هوای طوفانی  بشدت تا سه گره دریایی می تواند با سرعت 10 کیلومتر در  ساعت شناوری کند.

 در سال 2015 میلادی  خودرو زرهی « راکوشکا»  به بخش 106 هوابرد  در تولا تحویل داده شد. تفنگداران دریایی  پیمانکار،  این خودرو را مورد ارزیابی عالی قرار دادند.  این خودرو فرق زیادی با زره پوش قبلی دارد- از نظر  ظاهر، قدرت  و سرعت و خصوصیات فنی و سادگی هدایت.  نظامیان بشوخی می گویند اگر زره پوش قبلی را می شد با  با یک ماشین سواری تنگ مقایسه کرد،  زره پوش جدید مثل یک  مینی بوس راحت و امن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала