ممنوعیت واردات تره بار و میوه به روسیه از ترکیه

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Акция протеста в Москве против действий ВВС Турции
Акция протеста в Москве против действий ВВС Турции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه از اول ژانویه واردات برخی از انواع محصولات کشاورزی از ترکیه و کار شرکت های این کشور را در برخی از بخش های اقتصاد روسیه ممنوع کرد.

به عقیده اعضای دولت های هر دو کشور ، این تدابیر بر اقتصاد روسیه و ترکیه تاثیر می گذارند اما مقامات روسیه راه دیگری را مشاهده نکرده و قصد ندارند با مقامات فعلی در ترکیه گفت و گو کنند.

روابط روسیه و ترکیه تا اواخر ماه نوامبر خوب و سازنده بود اما  24 نوامبر هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه توسط دو فروند جنگنده ف-16 ترکیه بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود.

اندکی پس از این رویداد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  فرمانی درباره اتخاذ تدابیر برای تامین امنیت ملی و اتخاذ تدابیر اقتصادی ویژه علیه ترکیه صادر کرد و روز اول دسامبر دمیتری مدودف، نخست وزیر کشور دستور العملی برای اجرای فرمان پوتین امضا نمود.

روسیه طبق این دستور العمل ز اول ژانویه  واردات برخی از انواع مواد غذایی از جمله تره بار، میوه جات، گوشت و گل را از ترکیه متوقف می سازد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала