اونیفورم سوپر قهرمان

© Sputnik / Galina Kmitلباس مرزبانان
لباس مرزبانان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لباس جدید میدان مغناطیسی دفاعی برای امداد گر ایجاد می کند .

گروهی از  متخصصان جوان  از دانشگاه پژوهشی — فنی  « میسیس»  ماده نسل جدید برای  اونیفورم های حفاظتی  کارمندان وزارت حوادث  مترقبه را  طراحی کردند.  پارچه آن در آتش نمی سوزد، در دمای پایین  یخ نمی زند  و در مقابل  پرتوهای الکترو مغناطیسی از  صاحب آن محافظت می کند.

این پارچه  از الیاف آرامید  با پوشش آلیاژ های  ویژه مغناطیسی  درست شده است.  اونیفورم دارای دو  خصوصیت  کاملا متفاوت  — مقاومت زیاد در مقابل آتش  و سرما- است. دمای  شعله های آتش   600  درجه سانتیگراد  است، اونیفورم در مقابل گرمای  تا 1200 درجه سانتیگراد بالای صفر از امدادگرمحافظت می کند.  تحت چنین  تأثیر حرارتی،  پارچه  ترک می خورد و می توان  آن را تکان داد  اما نمی سوزد.  آنچه به سرمای شدید مربوط می شود، اونیفورم سرما  تا 120 درجه زیر صفر را تحمل می کند.  رنگ طبیعی الیاف  نارنجی روشن است که برای کار امدادگران در شرایط  قطبی مهم است و آن را می توان از  فاصله دور دید.

بعلاوه این ماده از مقاومت بالایی برخوردار است  (بسختی می توان  لباس امداد گر را پاره کرد). این لباس  میدان مغناطیسی دفاعی  برای  امداد گر ایجاد می کند  و محرکی برای  فعالیت  حیاتی انسان است.  بدین ترتیب  دارنده چنین  لباسی  نه فقط  در مقابل آتش، سرما  و پرتو های  الکترومغناطیسی تحت مورد محافظت قرار می گیرد ، بلکه   روحیه خوب نیز برایش تأمین می شود.

پروفسور  وادیم تاراسوف  رئیس کرسی  فلزات رنگین  و طلا  «میسیس»  در این خصوص گفت: «  روند  دریافت مجوز این ماده  رو به پایان است. امیدواریم که این اونیفورم  تا پایان سال جاری پس از آزمایشات نهایی  در اختیار امدادگران ما در قطب قرار  بگیرد».

وی همچنین متذکر شد  که با توجه به پارامترهای معینی، فناوری روسی در  سطح نوع مشابه خارجی  است  و در بعضی جهات از  آن برتر است.

هم اکنون آزمایشات  مشترکی با وزارت حوادث مترقبه روسیه انجام می شود  که در جریان آن  ما می توانیم  خصوصیات  عالی این اونیفورم را نشان بدهیم.

گروه طراحان  حدود 5 سال  روی طراحی  این ماده جدید کار کردند و در  سال 2015  جایزه دولت روسیه در  رشته علم و فناوری برای دانشمندان جوان،  به آنها اعطا شد.  گروه علمی « میسیس»  جوان ترین گروه در بین دیگر برندگان   سال جاری بود.  متخصصان به  تکامل  این پارچه بی نظیر ادامه می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала