هدیه به کارمندان دولت

© Sputnik / Ramil Sitdikovهدایای سال نو
هدایای سال نو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادن هر نوع هدیه سال نو به کارمندان دولت ممنوع است.

وزارت کار  در نامه ای « درباره ممنوعیت دادن و گرفتن هدیه »  مقرر کرده است  که دادن هر نوع هدیه  به کارمندان دولت به مناسبت سال نو ممنوع است، از جمله  تقویم،  دفاتر یادداشت  با نشان وزارتخانه که قبلا بطور سنتی  به مناسبت سال نو   برای همه ارسال می شد.

 مطابق با فرمان  رئیس جمهور کشور،  چنین دستورالعمل  وزارت کار  که به خاطر مبارزه با  رشوه خواری انجام می شود  باید توسط  تمام  ارگان های  دولتی اجرا شود.  به نوشته روزنامه « ایزوستیا»  منبعی در دولت  اعلام کرد که تمام  کارمندان  دولت  با این حکم آشنا شدند.  هزینه ای که وزارتخانه  صرف هدایای سال نو خواهد کرد  غیر قانونی به حساب خواهد آمد.

« قانون مدنی  و مقررات دیگر،  دادن هدیه به  کارمندان دولت را ممنوع اعلام می کند.  در این رابطه هر نوع هزینه ای از جمله  از بودجه فدرال  که صرف خرید هدایا شود  غیر قانونی  خواهد بود».

 در وزارت کار وجود چنین نامه ای  را مورد تأیید قرار دادند و  متذکر شدند  که  صحبت از هرنوع هدیه ای، حتی تقویم و و دفاتر یادداشت می رود.

 نماینده رسمی وزارت کار گفت: « دریافت هدیه   از طرف کارمند دولت  خارج از پروتکل  برنامه و یا مأموریت کاری  و یگر برنامه های رسمی  نقض قانون به حساب خواهد آمد  و  شخص را به مسئولیت  رفتاری جلب خواهد کرد.  از این رو دادن هدیه به کارمند دولت درخارج از  چارچوب  اقدامات  نامبرده ممنوع اعلام می شود.  کارمند دولت باید از دریافت این نوع هدایا خودداری ورزد.  وزارتخانه ما قصد ندارد هدایا  با نشان وزارتخانه به کارمندان خود هدیه کند.  وزارتخانه فقط  لوازم تحریر با نشان و سمبل وزارتخانه را در چارچوب پروتکل و دیگر برنامه های رسمی به کارمندان می دهد. برای خرید  هدایای سال نو  پول اختصاص  داده نشده است».

 به کارمند  وزارت  دارایی توصیه می شود  هیچگونه هدیه ای  از  سازمانی دریافت نکند  که به عنوان  کارمند دولت در رابطه با آن  سازمان کار مشخصی به انجام  می رساند و یا قبلا   وظایفی در چارچوب نهاد دولتی  به انجام رسانده است.  کارمند دولت  نباید هیچ گونه هدیه ای  حتی  در  جشن های مرسوم  —  جشن تولد و یا سال نو —  دریافت کند.  وزارت دارایی  پولی برای  خرید هدایا  به مناسبت سال نو  و یا هدایایی با نشان  وزارتخانه  تخصیص نداده است.

انتشار  تقویم  سنتی وزارت دارایی  که از آرشیو  وزارتخانه  تشکیل شده است یک مورد استثناست.  در دفتر مطبوعاتی وزارتخانه گفته شد که این  تقویم فقط در داخل وزارتخانه توزیع می شود  و  از معنای روشنگری برخوردار است.

در دیگر  وزارتخانه ها نیز اعلام شد که  به مناسبت سال نو   هدایایی  به کارمندان  هدیه نخواهد شد.  در اطاق محاسبات گفته شد  که این سازمان  بر این روند نظارت خواهد کرد تا  پول بودجه صرف خرید هدایا برای کارمندان  وزارتخانه های دولتی نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала