گزارش و تحلیل

آمادگی روسیه برای آغاز عملیات علیه داعش در عراق

© AP Photo / Karim Kadimآمادگی روسیه برای آغاز عملیات علیه داعش در عراق
آمادگی روسیه برای آغاز عملیات علیه داعش در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه آماده است عملیات هوایی علیه داعش را در عراق آغاز نماید.

حکیم الزمیلی، رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در پایان سفر خود به مسکو و در مصاحبه ای با رادیو اسپوتینک گفت:
سفر امروز ما به مسکو و دیدار با نمایندگان وزارت امور خارجه ، وزارت دفاع و همچنین نماینده ی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در دوما آشکار کرد که روسیه برای آغاز عملیات هوایی علیه داعش در عراق آماده است. ما تنها منتظر نتایج عملیات های روسیه در سوریه هستیم ، اینکه چه زمانی موفق خواهد شد و چه زمانی داعش خسارت های زیادی متحمل می گردد، آنوقت ما این مسئله یعنی تقاضای آغازعملیات نیروی هوایی روسیه را مطرح خواهیم کرد. فعلا همکاری ما تنها در سطح مرکز هماهنگی و تبادل اطلاعات است. ضمنا روسیه سلاح و تجهیزات جنگی در اختیار ما گذاشته است. بنابراین ما منتظر پیروزی روسیه در سوریه هستیم و نمی خواهیم که فعلا مسکو را به جنگ در سرزمینمان بکشانیم. در حال حاضر فضای هوایی ما توسط آمریکا کنترل می شود ، علی رغم آنکه عملیات های ریاکارانه ای با حملات غیر دقیق از جانبشان صورت می گیرد. در آینده ما دولت کشورمان را موظف می کنیم که تقاضای عملیات های نظامی هوایی را از روسیه مطرح کند اما تنها پس از موفقیت در سوریه این امر ممکن است.
موفقیت نیروی هوایی روسیه در سوریه ممکن است به صورت معیاری مسلم ارزیابی شود. ارتش سوریه تحت پوشش آن موفق شد بسیاری از مناطق مسکونی را از دست شبه نظامیان داعش در شمال کشور آزاد کند. در عراق به گفته ی حکیم الزمیلی، این امر را با شور و شوق دنبال کرده و اعلام می کنند.
او گفت: " بله ، اکنون به واسطه ی تلاش روسیه تقریبا 40 درصد زمین های تحت کنترل در ماه سپتامبر ازوجود تروریست ها پاکسازی شده اند. بسیاری از نیروهای داعش از بین رفته ، اردوگاه های آنها ، تاسیساتشان، انبارها ی مهمات و مسیرهای عرضه ی تسلیحات نیز نابود شده اند. "
حکیم الزمیلی، رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق خاطر نشان می کند: عراق و روسیه از سال های 40 قرن گذشته ارتباطات دوستانه ی مستحکمی دارند. امروز ارتباط نظامی آنها بسیار مهم است. بین کشورها قراردادهای عمده ای برای ارسال تانک ها و جنگنده های روسی به عراق منعقد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала