گزارش و تحلیل

انرژی آینده برای روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyدستگاه حفاری در قطب
دستگاه حفاری در قطب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هسته قطبی روسیه - ثروت واقعی و فوق العاده با ارزشی است.

 از 19 تا 21 ماه نوامبر برنامه گسترده ای تحت عنوان «  روزهای قطب شمال در مسکو»  در مسکو برگزار خواهد شد  که به توسعه قطب اختصاص دارد.  « روزهای قطب شمال در مسکو»  برنامه گسترده ای  از  نشست های  کاری «  جو کاری در قطب»  و دومین کنفرانس بین المللی  علمی «  کشف قطب»  تشکیل شده است.  سازماندهندگان  سعی کردند  امکان آشنایی با  تمام اسرار  این منطقه و دیدن آن با چشم خود را برای هر علاقمندی فراهم سازند. از اینرو در  مرکز مسکو  نمایشگاه مولتی  مدیا  « قطب شمال»  برگزار خواهد شد.

 همایش کنونی — ادامه  فستیوال  برنامه قطبی «  روزهای قطب»  است که از سال 2010 میلادی برگزار می شود.  به گفته  سازماندهندگان  چند هدف در مقابل آنها قرار دارد.  از یکسو نشان دادن  ثروت های  طبیعی و فرهنگی  قطب شمال  و جلب  توریست ها  به دیدن  شمال اقصی که با  تعریف در باره تنوع  و جذابیت دنیای شمال  و منطقه قطبی برای گردشگران ممکن خواهد شد.  از سوی دیگر  نباید فراموش کرد که  باید با احتیاط و مراقبت زیاد  نسبت به  ثروت این منطقه برخورد شود.  بحث در باره  محیط زیست  قطب شمال  در این  همایش  جای خاصی  دارد.

توجه خاصی به  جنبه های تجاری  و کاری در قطب مبذول خواهد شد.  متخصصان اطلاعاتی را ارائه خواهند داد که بر طبق آنها،  هسته قطبی روسیه  — ثروت واقعی و فوق العاده با ارزشی است.  بیش از 70 درصد  نفت و 80 درصد  ذخیره گاز  حوضه آبی روسیه در آنجا متمرکز شده است.  همانا  معرفی پروژه هایی  که برای نمایندگان  جامعه کاری جذاب است ضرورت دارد.

یولیا کیروخینا  مشاور  وزیر منابع طبیعی و  محیط زیست روسیه در این خصوص گفت: در سال جاری، نشست خاصی برای  نمایندگان تجاری  خواهیم داشت — « جو کاری قطب»  که در آژانس  بین المللی خبری  « راسیا سوودنیا» برگزار خواهد شد.  این بحث  به عنوان گفتگوی دولت  و  جامعه تجاری  خواهد بود که از  طرح های خود در قطب  تعریف خواهند کرد.  هدف از این گفتگو  تسریع اجرای  پروژه های قطبی است. انتظار می رود که  نتایج این  نشست  بتواند  به برنامه  مشارکت  دولتی — خصوصی  در چارچوب توسعه صنعتی  شمال کمک جدی برساند  که اکنون  مبرم است  و  رئیس جمهور روسیه بارها در باره آن صحبت کرده است.  قطب باید  توسعه یابد —   انرژی آینده برای  روسیه در قطب است.

اما همایش فقط بحث  در  سطح متخصصان نیست.  تمام کسانی که در روز  « قطب»در مسکو باشند  می توانند از نمایشگاه «  روزهای  قطب» دیدن کنند  که به شکل جالبی سازماندهی شده است.

— نمایش  فیلم مستند  در  مرکز  فیلم های مستند،  برنامه جامع فرهنگی  در موزه مسکو  سازماندهی شده است.   خوشحال می شویم  مهمانان شهر   و مسکویی ها از این نمایشگاه دیدن  کنند که در سال جاری  جذابیت خاصی دارد.  انتظار می رود که  بچه مامونت  از منطقه قطب   به مسکو بیاید. عکاسان و  نقاشان در بخش فرهنگی آثار خود را نشان خواهند داد.  ما از بازدیدکنندگان دعوت می کنیم همراه ما  به آینده بنگرند  و  مدل  پلاتفرم شناور  همه فصلی  متخصصان روسیه را  تماشا کنند  که جای  ایستگاه شناور  « قطب شمال» را خواهد گرفت که برنامه  جالب مولتی مدیا برای بزرگسالان و بچه ها و تمام کسانی  است  که به قطب شمال علاقه دارند.

 طرح ویژه قطبی  تحت حمایت  وزارت منابع طبیعی  و  محیط زیست  فدراسیون روسیه  به مناسبت  روزهای قطب در مسکو تهیه شده  است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала