هتل متروپل - نماد لوکس مسکو

© Sputnik / Valeriy Shustov /  مراجعه به بانک تصاویر هتل متروپل - نماد لوکس مسکو
هتل متروپل - نماد لوکس مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هتل لوکس پنج ستاره ی "متروپل" در مرکز شهر مسکو و در کنار میدان سرخ و کاخ کرملین و روبروی بولشوی تئاتر روسیه قرار گرفته است.

این یکی از بهترین هتل های شهر است که بنای آن به عنوان یادبود معمعاری سبک "مدرن"، و بارزترین نماینده ی به اصطلاح "قرن نقره ای" فرهنگ روسیه به شمار می رود. (دوره ای از قرون ۱۹ و ۲۰)
تاریخچه "متروپل" از اوایل قرن ۱۹ شروع می شود وقتی که ساوا ماروزوف، فرد خیر و کارخانه دار تصمیم گرفت به جای هتل قدیمی سه طبقه و حمام معروف آن، یک مجتمع بزرگ اجتماعی فرهنگی به همراه هتل، کتابخانه، رستوران ها و کافه های متعدد، ورزشگاه سرپوشیده و سالن کنسرت، به بزرگی اپرای وین، احداث کند. متاسفانه ماروزوف ورشکسته شد و نتوانست ساخت مرکز مورد نظر را به اتمام برساند. اما افراد دیگری با کوچک تر کردن طرح تا هتل و رستوران، آن را به پایان رساندند.
"متروپل" در سال ۱۹۰۱ گشایش یافت. مسکویی ها گروه گروه برای تماشای "برج بابل قرن بیستم" که هتل در آن زمان اینگونه نامیده می شد، هجوم می آوردند. این واقعا یک اثر معماری و دکور بود. هتل مزین به نقوش برجسته، ستون های مرمری، گنبدهای شیشه ای و نقاشی های لوکس بود. این تصاویر توسط نقاشان معروف کشیده شده بودند. در همین حال این هتل به مدرن ترن وسایل، تجهیز شده بود. هیچ هتل روسی در آن زمان نمی توانست نسبت به داشتن امکاناتی همچون آب گرم، ژنراتور برق، سیستم تهویه مطبوع، آسانسور، یخچال و تلفن، با "متروپل" رقابت کند. "متروپل" به عنوان یکی از بهترین هتل های اروپا شناخته می شد و اتاق ها و رستوران های آن مملو از افراد معروف و برجسته بود.
روز به روز به محبوبیت این هتل افزوده می شد اما چندی قبل از اولین سالگرد افتتاح، در یکی از اتاق های آن آتش سوزیی رخ داد. در نتیجه، از آن ساختمان باشکوه فقط نمای خارجی و ستون های آن باقی ماند. به نظر می رسید که دیگر مسکویی ها برج و نقوش برجسته "متروپل" را نبینند، اما مالکان آن تصمیم به بازسازی هتل گرفتند. تقریبا ۴ سال طول کشید تا مجددا این هتل گشایش یافت. دوباره لوسترهای لوکس، روشن شده و گنبدهای شیشه ای درخشندگی خود را بازیافتند. با گذشت یک سال، اولین سینمای دو سالنه ی مسکو در "متروپل"، شروع به کار کرد که برای سال های متمادی پاسخگوی نیازهای مسکویی ها بود.
موفقیت این هتل تا سال ۱۹۱۷ ادامه داشت تا اینکه پس از انقلاب کمونیستی، "متروپل" برای مدت محدودی به ساختمان مرکزی نیروهای انقلابی و سپس با مشخص شدن حکومت، به یکی از ستادهای بولشویک ها تبدیل شد. با این حال پس از چند سال، تصمیم گرفته شد تا هتل، موقعیت قبلی خود را باز یابد. اما ورود شهروندان شوروی به"متروپل" ممنوع شد و آنها حتی حق استفاده از رستوران ها و کافه های آن را نداشتند.
در اواخر دهه ی ۸۰ میلادی قرن گذشته، ساختمان هتل وضع اسفناکی داشت. در نتیجه آن را برای مرمت تعطیل کردند. با استفاده از نقشه های قدیمی پس از ۵ سال "متروپل" با امکانات و استانداردهای روز جهان، درب های خود را به روی میهمانان باز کرد.
امروز "متروپل" همچون گذشته، پذیرای میهمانان از تمام نقاط جهان است. هنرپیشگان معروف و موسیقیدانان از میان هتل های لوکس مسکو، "متروپل" را انتخاب می کنند. مایکل جاکسون، مونسرات کابالیه، مستیسلاو راستراپوویچ، پلاسیدو دومینگو، ایو سن لورن، التون جان و بسیاری از دیگر هنرمندان جهان، در این هتل اقامت گزیدند. در میان میهمانان هتل می توان از اعضای خانوادگی پادشاهان، سیاستمداران عالی رتبه و سرمایه داران بزرگ، نام برد. اما "متروپل" فقط یک هتل نیست. آن نماد، افتخار و بی شک بخشی از تاریخ شهر مسکو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала