آسمان خراش های مسکو. هتل "هیلتون – لنینگراد"

© Sputnik / Nikhail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر آسمان خراش های مسکو. هتل " هیلتون – لنینگراد"
آسمان خراش های مسکو. هتل  هیلتون – لنینگراد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برج ۱۷ طبقه ایی هتلِ "لنینگراد" - کوچکترین آسمان خراش مسکو از سری "هفت خواهران" است که به دستور استالین، ساخته شده است. ارتفاع آن، تنها ۱۳۶ متر است.

با آنکه ایستگاه قطار کازان که در مجاورت آن قرار گرفته، مسبب طراحی اولیه آن شده، اما حجم و ترکیب آن با معماری دیگر آسمان خراش ها، وجه مشترک دارد.
زیبایی و ظرافت، و همچنین تمول فضای داخلی هتل "لنینگراد" ، جبرانِ نقصان کوتاهی این برج را کرده است. مخصوصا زیبایی دکوراسیون این ساختمان، آن را از شش خواهر دیگر، متمایز کرده است. این ساختمان به سبک روسِ قدیم، با بهره گیری از عناصر معماری گوتیک و باروکِ مسکو ساخته شده است. پلکان با سنگ مرمر و چوب تزئین شده، شیشه های پنجره ها نقاشی و رنگ آمیزی شده، تالار ورودی مزین به عناصر مشبک زرق و برق دار بوده و تعدادی از پانل های دیواری از چوب های گران قیمت بلوط و گردو، ساخته شده است. لوستر لوکسی که به هفت طبقه، روشنایی می دهد، به عنوان بزرگترین لوستر چند لایه در جهان، شناخته شده است. آرمی که بر روی منار مخروطی ۲۴ متریِ هشت ضلعی نصب شده، با آب طلا پوشش داده شده است و در نمای ظاهری ساختمان، به غیر از کاشی های سرامیکی سفید، از سرامیک های لعاب دار گران قیمت قرمز رنگ نیز، استفاده شده است.
تزئینات و دکوراسیون هتل "لنینگراد" به اندازه ای لوکس و تجملی است که حتی پس از مرگ استالین، نیکیتا خروشچف، جانشین او مراتب نارضایتی خود را اعلام کرد. خشمگینی دبیر کل حزب کمونیست در این بود که برای ساخت و ساز و دکوراسیون هتلِ متشکل از ۳۵۴ اتاق، هزینه ای مصرف شد که می توانستند با آن یک هتل ۱۰۰۰ اتاقه بسازند. البته خیلی سریع جنجال ها پیرامون این هتل به خاموشی گروید چرا که فعالیت خود را به سرویس دهی و ارائه اتاق به میهمانان آغاز، و به عنوانِ تزئین کننده ی بزرگ ترین میدان راه آهن کشور، تبدیل شد.
امکانات هتل در آغاز قرن جدید، مستهلک شده بود و نیاز فوری به بازسازی داشت. کار مرمت و نوسازی در اوایل سال های ۲۰۰۰ میلادی آغاز شد که آنها نه تنها برای بازسازی و تقویت ساختمان، بلکه برای حفظ فضای داخلی با شکوهِ دوران استالینی دهه پنجاه، بسیار ضروری بود. به لطف فعالیت های مشقت بار معماران و طراحان، اهمیت این ساختمان معروفِ واقع در میدان " سه ایستگاه راه آهن"، حتی در کنار آسمان خراش های امروزی مسکو، کم نشده است. او به عنوان یک اثر معماری جهانی، حائز مقام شده، و برخی از عناصر و اجزای دکوراسیون آن در کتاب رکوردهای گینس، به ثبت رسیده است.
امروز هتل "لنینگراد"، نام Hilton Moscow Leningradskaya را به خود گرفته است. این، اولین هتل از مجموعه هتل های هیلتون، در روسیه است. "لنینگراد" ، یکی از معتبر ترین هتل های پنج ستاره ی مسکو است. موقعیت فعلی خود را مدیون تحولات جدی بوجود آمده در هتل، از بازسازی دقیق تا سطح بالای خدمات رسانی، آن می داند. با این حال این هتل مدرن برای مسکوئی ها، همان هتل "لنینگراد"، یا همان آسمان خراش استالینی است که تزئین بخشِ مرکزِ تاریخیِ پایتخت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала