پوتین: آمریکا دررابطه با فیفا همان روش های استفاده شده برای آسانژ و اسنودن را به کار می برد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: آمریکا دررابطه با فیفا همان روش های استفاده شده برای آسانژ و اسنودن را به کار می برد
پوتین: آمریکا دررابطه با فیفا همان روش های استفاده شده برای آسانژ و اسنودن را به کار می برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بعید نمی داند که شرکای آمریکایی در رابطه با فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) همان روش های را به کارببرند که در گذشته در رابطه با جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر "ویکیلیکس" و ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس های اطلاعاتی امریکا برای رسیدن به اهداف مغرضانه خود استفاده کرده بودند.

پوتین در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اوضاع در اطراف فیفا گفت:" متاسفانه شرکای امریکایی ما از چنین روش هایی برای رسیدن به اهداف مغرضانه خود استفاده کرده، این کار را غیرقانونی انجام داده و افراد را تحت تعقیب قرار می دهند. من بعید نمی دانم که در رابطه با فیفا نیز همین مورد رخ دهد اما نمی دانم که فرجام قضیه چگونه خواهد بود. اینکه این رویداد در آستانه انتخابات رئیس فیفا رخ داده، چنین اندیشه ای را به وجود می آورد".
روز چهارشنبه چند تن از مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ در سوئیس به اتهام فساد مالی و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا فرستاده خواهند شد.
دادستان کل آمریکا از بزرگترین فساد مالی در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه بابررسی درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات بازاریابی و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала