مذاکرات هیئت "روس اتم" روسیه و سازمان انرژی اتمی ایران در تهران

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر روس اتم
روس اتم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکولای اسپاسکی، معاون رییس شرکت "روس اتم" روسیه امروز در تهران مذاکراتی با بهروز کمالوندی معاون رییس سازمان انرژی اتمی ایران انجام داد که در این مذاکرات در خصوص مسائل مرتبط با ساخت دو نیرگاه اتمی در بوشهر بحث و تبادل نظر شده است.

کمالوندی در آستانه این مذاکرات در گفت و گو با خبرگزاری "ایرنا" خاطر نشان کرد که سفر هیئت روس اتم به تهران به منظور رایزنی در خصوص همکاری های مشترک در بحث ساخت دو نیروگاه اتمی است، و گفت: "به طور قطعی در طول امسال کلنگ زنی ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر صورت می گیرد".
نیکولای اسپاسکی پس از پایان مذاکرات در تهران عازم اصفهان شد تا از مرکز تحقیقات و تولید سوخت هسته ای این شهر بازدید کند. در آنجا گفتگوهای اسپاسکی با نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران نیز ادامه می یابد.

روسیه و ایران در سال گذشته محموعه از اسناد دوجانبه ای امضا کرده اند که همکاری های دو کشور در عرصه کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای و احداث تعدادی از راکتورهای جدید در ایران را در نظر می گیرند. از جمله این اسناد توافقنامه ای برای احداث دو نیروهای هسته ای دیگر در شهر بوشهر است. احداث این نیروگاه ها احتمالا تا پایان سال جاری میلادی آغاز می شود و قرار است نیروگاه دوم بوشهر طی حدود هشت سال وارد مدار می شود و نیروگاه سوم نیز دو سال بعد از آن ساخته می شود.

این پروژه تحت نظارت و کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала