واکنش زاخارووا به فراخوان مسدود کردن فعالیت اسپوتنیک در چک

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر زاخارووا
 زاخارووا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نسبت به فراخوان روزنامه‌نگاری چک به قطع روابط دیپلماتیک با روسیه و مسدودکردن فعالیت «اسپوتنیک» واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نسبت به فراخوان روزنامه‌نگاری چک به قطع روابط دیپلماتیک با فدراسیون روسیه و مسدودکردن فعالیت «اسپوتنیک» واکنش نشان داد. وی اظهار داشت، اینگونه مسائل توسط مقامات بررسی می شوند و متذکر شد که تبعیض قائل شدن در خصوص رسانه‌های روسیه بی پاسخ نخواهد ماند.

قیمت جنگنده جدید تک موتوره روسیه چک میت چقدر است؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
قیمت جنگنده جدید تک موتوره روسیه "چک میت" چقدر است؟

روز 19 ماه ژوئیه در سایت « فوروم24» مقاله یوهان گاورکووا سردبیر این وبگاه منتشر شد که او در این مقاله پیشنهاد می کند سفارت روسیه در چک بسته شود و سایت «اسپوتنیک»  مثل نمونه کشور لتونی و دیگر کشورها بسته شود.

زاخارووا در این خصوص گفت:« آنچه به قطع مناسبات دیپلماتیک مربوط می‌شود، به نظر من این موضوع توسط نهادهای دیگری بررسی می شود. در رابطه با بستن «اسپوتنیک»، باید همبستگی خبرنگاری یادآوری شود که بر اساس آن، نمایندگان این حرف باید از یکدیگر حمایت کنند.

در مورد کنونی، اولا اخلاق خبرنگاری نقض شده است.  دوما لفاظی خصومت‌آمیزی مشاهده می‌شود. در مسکو خبرنگاران چک کار می کنند. آنها بر طبق همان مقرراتی کار می کنند که دیگر خبرنگاران خارجی و خبرنگاران روسیه . آنها از تمام امکاناتی استفاده می کنند  که قوانین روسیه در اختیار کارمندان رسانه ای میگذارد و بطور منظم در شبکه های تلویزیونی ظاهر می شوند.

من تاکنون نشنیدم که آنها با مشکلی روبرو شده باشند و از سوی خبرنگاران روسیه فراخوان اخراج همکاران چک آنها شنیده نشده است. از طرف دیگر شما حتما آگاهید که هرگاه خبرنگاران روسیه در خاک دیگر کشورها مورد تبعیض قرار بگیرند، ما بطور مناسب پاسخ می دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала