اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airاعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در جلسه گفت و شنود در مجلس نمایندگان کنگره گفت: برتری نظامی ایالات متحده در جهان از بین رفته ، در حالی که روسیه و چین توانایی های خود را در این زمینه تقویت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این مقام پنتاگون خاطرنشان کرد ، در حال حاضر ، ارتش آمریكا هنوز آماده تأمین بازدارندگی نظامی ، محافظت از كشور خود در برابر حمله، حمایت از متحدین و جنگ با هر دشمن بالقوه است.

رزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه  - اسپوتنیک ایران
رزمایش آمریکا برای تمرین حمله هسته ای به روسیه

ژنرال مارک میلی گفت:" با این وجود ، برتری ما در  رقابت تضعیف شده است و هیچ کس نباید این نکته را زیر سوال ببرد. چین و روسیه توانایی های نظامی خود را تقویت می کنند تا بر آمریکا و متحدانش غلبه کرده و نفوذ و تاثیر گذاری خود را در سراسر جهان تقویت کنند."

پیش از این ، مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریكا در بیانیه كتبی خود به مجلس نمایندگان گفته بود كه واشنگتن نگران تمایل روسیه برای برقراری سلطه خود است. به گفته وی ، به نمایش گذاشتن چندی پیش سلاح های هایپرسونیک "به حق بودن  نگرانی به خاطر رشد پتانسیل نظامی مسکو را ثابت می کند".

آناتولی آنتونوف،  سفیر روسیه در ایالات متحده پیشتر در مجلس پذیرایی به مناسبت روز مدافعان میهن در روسیه گفته بود مسکو به دنبال مسابقه تسلیحاتی یا برتری نظامی نیست ، بلکه نیروهای مسلح آن عامل مهمی در حفظ امنیت بین المللی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала