تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد
تهدید اردوغان: سربازان ترکیه به ارتش سوریه حمله خواهند کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورت عملیات تهاجمی نیروهای مسلح سوریه حتی در خارج از منطقه کاهش تنش در ادلب، آنها را مورد حمله قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک روز دوشنبه ، وزارت دفاع ترکیه اطلاع  داد که در اثر حمله توپخانه ای ارتش سوریه به یک پاسگاه ترکیه ، پنج سرباز ترک کشته و پنج نفر زخمی شدند. ، ارتش ترکیه اعلام کرده در پاسخ نیروهای مسلح ترکیه به 115 موضع ارتش سوریه شلیک کرده و 101 سرباز سوری را از بین برده است .

اردوغان گفت: "در روزهای اخیر ، در نتیجه حملات رژیم سوریه ، ما 14 کشته و 45 زخمی دادیم. رژیم سوریه و روسیه عمدتا به غیرنظامیان حمله می کنند ، نه تروریست ها. هدف آنها این است که این منطقه را اشغال کنند  تا ساکنان آنجا را وادار به حرکت به سوی مرزهای ما کنند. ما تلاش کردیم  طبق توافقنامه های سوچی عمل کنیم  اما هیچ کس به وعده های داده شده به ما عمل نکرده است. این حملات دارند ترکیه را هدف قرار می دهند. "

به گفته وی ، آنکارا وابسته به شرایط موجود در محل عمل کرده  و "درانتظار نتایج مذاکرات بی پایان" نخواهد بود.

واکنش وزیر امور خارجه ترکیه به وقوع تنش ها در ادلب  - اسپوتنیک ایران
واکنش وزیر امور خارجه ترکیه به وقوع تنش ها در ادلب 

رئیس جمهور ترکیه افزود: "ما عمل خواهیم کرد. نیروهای رژیم سوریه را مجبور خواهیم کرد تا پایان فوریه  از منطقه مشخص  شده در چارچوب توافق سوچی خارج شوند. آنها باید بدانند که حتی اگر حملات آنها در تمام مرزهای مشخص شده طبق توافق های سوچی انجام شود ، به آنها حمله خواهد شد."

به گفته اردوغان ، نیروی هوایی سوریه دیگر مانند گذشته قادر نخواهد بود آزادانه در شمال غربی این کشور فعالیت کند.

اردوغان گفت: "در صورت وارد شدن  کمترین خسارت به ارتش ما ، نیروهای مسلح ترکیه در همه جا به نیروهای رژیم بشار اسد حمله خواهند کرد."

در تاریخ 3 فوریه ، هشت فرد نظامی و غیرنظامی ترکیه در اثر گلوله باران توپخانه ای از سوی ارتش سوریه در ادلب کشته شدند. به گفته رئیس جمهور ترکیه 76 سرباز سوری نیز قربانی واکنش انتقام جویانه ترکیه گردیده اند

اردوغان پیشتر گفته بود كه وی به همتای روسی خود ولادیمیر پوتین خواسته است كه به بشار اسد رئیس جمهور سوریه فشار بیاورد تا وی جلوی تهاجمات ارتش سوریه در استان ادلب را بگیرد و تا پایان فوریه از پست های نظارتی ارتش ترکیه عقب نشینی کند و در غیر این صورت با پاسخ نظامی روبرو خواهد شد.

مطابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات روند آستانه (اکنون نور سلطان) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه تنش زدایی در سوریه ایجاد شده است. قلمرو سه تای آنها در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب، هنوز تابع دولت سوریه نبوده  و بیشتر آن در اشغال تروریست های عضو  جبهه النصره قرار دارد. در سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی توافق کردند یک منطقه حائل را در ادلب ایجاد کنند که بیش از ده گروه مختلف در آنجا  مستقر هستند. 

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала