لاوروف: روسیه قصد مداخله در روابط آمریکا و ایران را ندارد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه قصد مداخله در روابط آمریکا و ایران را ندارد
لاوروف: روسیه قصد مداخله در روابط آمریکا و ایران را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه قصد مداخله در روابط بین ایالات متحده و ایران را ندارد؛ اگر این به معنای برخی اقدامات فیزیکی تلقی شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه قصد مداخله در روابط بین ایالات متحده و ایران را ندارد؛ اگر این به معنای برخی اقدامات فیزیکی تلقی شود.

گفتگوی لاوروف و ظریف  - اسپوتنیک ایران
ابراز همدردی لاوروف برای شهادت سردار سلیمانی

وی گفت: ما نمی خواهیم به تعبیر شما در روابط بین ایالات متحده و ایران مداخله کنیم، اگر مداخله به معنای هرگونه عمل فیزیکی باشد.

لاوروف افزود: ما از ایالات متحده و ایران می خواهیم كه خوددار باشند و مشكلات را از طریق گفت و گو حل كنند. بسیاری تلاش کرده اند و کوشش می کنند تا شروع تماس ها بین ایالات متحده و ایران برای کاهش تنش ها را تسهیل نمایند.

اوضاع خاورمیانه طی هفته‌های اخیر به شدت بدتر شده است. پس از اعتراض در سفارت آمریكا در عراق كه واشنگتن تهران را مقصر دانست، ارتش آمریكا ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را هنگام حضور در عراق ترور کرد. ایران با حمله به پایگاه هایی در عراق، جایی که سربازان آمریکایی در آن مستقر بودند واکنش نشان داد، اما در اثر شلیک موشک هیچ کس زخمی نشد. پارلمان عراق پس از ترور سلیمانی خواستار خروج نیروهای خارجی از این کشور شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала