جنگ روانی تازه آمریکا برای ماندن در عراق

© AP Photo / Karim Kadimجنگ روانی تازه آمریکا برای ماندن در عراق
جنگ روانی تازه آمریکا برای ماندن در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فراخوان سایبری برای برپایی اعتراض های خیابانی به تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی در پارلمان عراق، سناریوی جدیدی برای ماندن در عراق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، جنگ روانی تازه آمریکایی ها برای ماندن نظامیانش در این کشور با فراخوان سایبری آغاز شده است. 

روحانی از لندن خواست تا در مورد ترور سلیمانی مواضع خود را مشخص کند - اسپوتنیک ایران
روحانی از لندن خواست تا در مورد ترور سلیمانی مواضع خود را مشخص کند

این فراخوان سایبری فردا جمعه را به عنوان روز اردوکشی خیابانی در بغداد تعیین شده است.   

آمریکا برای تحریک افکار عمومی عراق از طریق شبکه های اجتماعی به اردوکشی خیابانی روی آورده است.

 در حالی که در طول ماه های گذشته ارتش سایبری آمریکا توانسته بود جمع زیادی از مردم را به اعتراضات خیابانی وادارد اما بعد از تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی در پارلمان عراق، این کار مشکل به نظر می رسد.

در روزهای اخیر فراخوان های مختلفی در خصوص برپایی اعتراضات ضد این قانون در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به عقیده خبرگزاری ایرنا این کار آمریکا می باشد.

تنش‌ها میان ایالات متحدۀ امریکا و ایران زمانی بالا گرفت که امریکا در بامداد سوم ژانویه قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌المهندس معاون سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد هدف قرار داده  و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام امریکا، بامداد هشتم ژانویه به دو پایگاه امریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. ایران اعلام کرد که این حمله در عملیاتی  با نام «قاسم سلیمانی» و با هدف انتقام گیری انجام شده است. رئیس جمهور ترامپ در واکنش به این عملیات ایران در سخنرانی عمومی اعلام نمود که حمله ایران صدمات قابل توجهی به ایالات متحده وارد نكرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала