گمانه زنی درباره دلیل سفر یک مقام آمریکایی به لبنان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر گمانه زنی درباره دلیل سفر یک مقام آمریکایی به لبنان
گمانه زنی درباره دلیل سفر یک مقام آمریکایی به لبنان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع آگاه گفته اند دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در سفر به لبنان به موضوع ترسیم مرزهای آبی نخواهد پرداخت بلکه تمام توجه خود را بر دولت جدید لبنان متمرکز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، منابعی که به پیگیری سفر هیل به لبنان پرداخته اند اعلام کردند که وی با صرف نظر از موضوع ترسیم مرزهای آبی، تمام توجه خود را روی دولت جدید و اصلاحات در آن متمرکز خواهد کرد تا مبادا دولتی تحت نفوذ حزب الله روی کار بیاید.

وی تلاش می کند از شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس تضمین های لازم را برای روی کار آمدن دولتی تکنوکرات با رویکردهای آزاد بین المللی و عربی بگیرد؛ دولتی که در عین حال بتواند انتظارات معترضان را برآورده کند.

از طرفی "حسان دیاب"، نخست وزیر جدید لبنان هم در کنفرانس های خبری خود صحبت از "دولت حزب الله" را حرفی نادرست توصیف کرده بود.

این منابع همچنین گفتند که دیاب امروز درباره ساختار دولت جدید و تشکیل آن با شرکت افراد مستقل و متخصصین با فراکسیون های پارلمانی دیدار و گفتگو خواهد کرد کما اینکه وی متعهد شده است که ظرف یک ماه تا شش هفته کابینه را تشکیل دهد.

یادآور می شود تظاهرات ضد دولتی در لبنان در شرایط بحران مالی و اقتصادی در این کشور روز 17 اکتبر شروع شد و به استعفای سعد حریری ، نخست وزیر قبلی منجر گردید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала