چین: آمریکا اشتباه خود در برجام را اصلاح کند

© AP Photo / Andy Wongسخنگوی امور خارجه چین گنگ شوآن
سخنگوی امور خارجه چین گنگ شوآن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا با خروج از برجام مشکلات زیادی برای این توافق ایجاد کرده است و باید با بازگشت به برجام این اشتباه را جبران کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، گنگ شوآن سخنگوی امور خارجه چین، در روز دوشنبه در گفت وگوی مطبوعاتی در پکن با خبرنگاران داخلی و خارجی یادآورشد که در شرایط فعلی همه طرف ها موظفند که به وظایف و تعهداتشان در چارچوب توافق هسته ای عمل کنند.

وی تاکید کرد که ایران و کشورهای اروپایی و همه طرف های مرتبط با برجام در برابر آن مسئول هستند و باید میزان پایبندی خود را نشان دهند.

گنگ برجام را یک توافق معتبر و خوب دانست که باید با دقت مفاد آن اجرا شود و افزود:باید با گفت و گو و رایزنی اختلافات پیش آمده از بین رود.  

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: چین به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده این توافق به مسئولیت هایش عمل می کند و به گفتگو با طرف های دیگر برای جلوگیری از شکست آن ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد که از منظر چین خروج آمریکا از توافق هسته ای سال و در پیش گرفتن فشارهای حداکثری و بیشترین تحریم ها علیه ایران علت اصلی همه مشکلات و ریشه همه تنش ها است.

گنگ از آمریکا خواست که از این اشتباه برگشته و اقدامات نادرستش را اصلاح کرده و فضای دیپلماسی مناسبی بوجود آورد تا بتوان راه را برای پیشبرد توافق باز نگهداشت.

او گفت که همه طرف ها از جمله ایران و کشورهای اروپایی باید از خود خویشتنداری نشان دهند و اختلافات را از طریق برجام حل و فصل کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت که پکن از آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای فعالیت های بی طرفانه و دقیق حمایت می کند و خواستار حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала