پوتین از سلاح های بی نظیر روسیه سخن گفت

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد
آمریکا شرط تمدید پیمان استارت نو را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشور وی چنان سلاح هایی را در اختیار دارد که در جهان بی نظیر هستند اما با استفاده از آنها هیچ کشوری را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد روسیه در آینده بنیه دفاعی خود را افزایش داده و از جمله جدیدترین سامانه های هایپرسونیک، لیزری و دیگر سلاح های مدرن خود را که فعلاً دیگر کشورها از آنها محروم هستند،  فعال خواهد کرد اما این "بهانه ای برای آن نیست که هیچ کشوری را تهدید کند".

رئیس جمهور روسیه افزود:" برعکس ما آماده هستیم برای پیشبرد روند خلع سلاح هرکاری از دستمان بر می آید انجام دهیم".

پوتین متذکر شد همه جدید ترین سامانه های تسلیحاتی روسیه با درنظر داشتن تهدیدات روز افزون منحصراً برای تضمین امنیت کشور وی ساخته می شوند.

رئیس جمهور روسیه روز 12 اکتبر اعلام کرده بود نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه خوشحال کننده نیست اما روسیه چنان سلاح های جدیدی را در اختیار دارد که هیچ کشور دیگری در جهان از آنها برخوردار نیست.

پوتین روز 27 ژوئن اعلام کرد روسیه طی سالهای نزدیک سامانه لیزری "پرسوت"  و سامانه های موشکی "سرمت" و "کینژال" و همچنین موشک کروز قاره پیمای "بوروستنیک"  را خواهد ساخت.

وزن موشک بالستیکی قاره پیمای "سرمت" بیش از 200 تن بوده، آنرا می توان به کلاهک های هسته ای مسلح کرد و وسایل دفاع موشکی با دشواری می توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک های رزمی سرمت بیشتر از موشک "وایوودا" است که فعلا قوی ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

برد این موشک بیش از 11 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند.

قرار است این موشک در سال 2020 به ارتش روسیه تحویل داده شود.

موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد

کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.

موشک کروز "بوروستنیک"  حامل کلاهک هسته ای و رادار گریز بوده و در ارتفاع پائین پرواز می کند. "بوروستنیک" دارای برد عملا نامحدود بوده ، مسیر پرواز آن غیر قابل پیش بینی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала