لاوروف: آمریکا همچنان به حمایت از کلاه سفیدها در سوریه ادامه می دهد

© Sputnik / Vladimir Pesnyaلاوروف: آمریکا همچنان به حمایت از کلاه سفیدها در سوریه ادامه می دهد
لاوروف: آمریکا همچنان به حمایت از کلاه سفیدها در سوریه ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده همچنان به حمایت از گروه تحریک کننده کلاه سفیدها در سوریه ادامه می دهد، بنابراین تحریکات استفاده از سلاح های شیمیایی می تواند در هر زمان اتفاق بیافتد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در گفتگو با روسیه 24 در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون می توان انتظار داشت چیزی نظیر استفاده از سلاح های شیمیایی در استان سوریه ادلب باشد یا خیر؟ چنین اظهار داشت: ایالات متحده همچنان به حمایت از تحریک کنندگانی بنام کلاه سفید، که در ادلب در مناطقی که تحت کنترل هیئت تحریر الشام قرار دارد یعنی جایی که جبهه النصره واقع شده است، ادامه می دهد.به گفته این دیپلمات، این بار دیگر نشان می دهد که چه شهرتی کلاه سفیدها در اختیار دارند.

علاقه مسکو برای پیوستن ایران به قالب روسیه چین و آمریکا درباره افغانستان - اسپوتنیک ایران
علاقه مسکو برای پیوستن ایران به قالب روسیه چین و آمریکا درباره افغانستان

وی افزود: و این واقعیت که آنها به طور مستقیم درگیر تعدادی از تحریکات بودند، توسط تصاویر ویدئویی و یک کنفرانس مطبوعاتی، که کودکانی که از آنها برای عکسبرداری صحنه استفاده می شد، به اثبات رسید. ما به عنوان بخشی از یکی از جلسات سازمان ممنوعیت شیمیایی، کنفرانس مطبوعاتی را در لاهه ترتیب دادیم. یک جنگ اطلاعاتی بسیار جدی وجود دارد.

سازمان کلاه سفیدها، که در غرب مشهور و مورد حمایت قرار گرفته بود، هدف خود را برای نجات غیرنظامیان در مناطق جنگ اعلام کرد، اما توسط مقامات سوری متهم به ارتباط با افراط گرایان و انجام فعالیت های تبلیغاتی خصمانه است.

وزارت امور خارجه روسیه فعالیت های کلاه سفیدها را یک عنصر کارزار تبلیغاتی برای ناسازگاری مقامات سوری خواند و بویژه آنها را به دلیل تحریکات مقصر دانست و این باعث شد تا غرب به متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح های شیمیایی و اعتصاب به اهداف نیروهای دولتی بپردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала