ترامپ: به دنبال ملاقات با رئیس جمهور ایران نیستم

© AP Photo / Alex Brandonبزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا از دیدگاه ترامپ
بزرگترین اشتباه تاریخ آمریکا از دیدگاه ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 11 سپتامبر2019 در یک نشست خبری گفت، به دنبال هیچ‌گونه نشست یا دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، ترامپ در این نشست خبری  به ایران هشدار داد كه افزایش غنی سازی اورانیوم پیامدهای «بسیار خطرناکی» برای ایران در بر خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «من معتقدم که ایران می‌خواهد در باره برنامه‌ هسته‌ای خود با واشنگتن به توافق برسد».

او در پاسخ به سؤال دیگری در مورد احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران به‌منظور فراهم شدن شرایط دیدار با حسن روحانی اظهار داشت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید. من می‌خواهم با ایران توافق کنم، اما اگر هم توافق نکنیم، مشکلی نخواهد بود.»

رئیس جمهوری آمریکا چندین بار اعلام کرده که خواستار مذاکره بدون قید و شرط با ایران است.

ایران پیش‌شرط مذاکره با ایالات متحده را بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای سال 2015   اعلام کرده است.

ایالات متحده آمریکا در  ماه مه سال گذشته به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای معروف به برجام که سال 2015 بین کشورهای قدرتمند جهان و ایران به امضا رسید، خارج شد.

دیرتر مقامات واشینگتن 12 شرط برای ایران تعیین کردند تا با ایران به توافقی جدید برسند. متوقف کردن دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای منطقه، محدود کردن فعالیت موشکی، متوقف کردن ذخیره سازی اورانیوم برای همیشه و عدم حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان، ازمهمترین این شرط‌های 12 گانه است که جمهوری اسلامی آنها را خطوط قرمز تلقی کرده است .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала