در دیدار صالحی و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی چه گذشت؟

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekدر دیدار صالحی و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی چه گذشت؟
در دیدار صالحی و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی چه گذشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در کنفرانس خبری مشترک با مدیر کل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی نتایج این دیدار را با خبرنگاران در میان گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ کرنل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر خود به ایران به سازمان انرژی اتمی ایران رفته و با علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفتگو داشت.

 علی اکبر صالحی پس از نشست دو جانبه با کرنل فروتا سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیان داشت: قرار بود این مسیر دو طرفه باشد و در این شرایط که جاده یک طرفه است قطعا ایران تصمیمات مقتضی را در زمان‌های مناسب می‌گیرد، همان طور که در سه گام کاهش تعهدات برجامی این کار انجام شده است.

 

فروتا پس از نشست با رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی به رویکرد مستقلانه، بی طرف و حرفه‌ای خود ادامه خواهد داد و این موجب اعتبار آژانس است.

وی افزود: در این زمینه آژانس از فشارها تأثیر نمی پذیرد. آژانس از یک سو وظیفه راستی آزمایی اجرای برجام را بر عهده دارد و از سوی دیگر در اجرای پروتکل الحاقی و موافقتنامه جامع پادمان در تعامل فعال با ایران است.

فروتا در ضمن بیان داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی مشتاقانه تمایل دارد تا همکاری‌ها با ایران تداوم یابد و آماده هستیم تا به صورت حرفه‌ای و بیطرف به کار خود ادامه دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала