آیا مجلس با حذف چهار صفر از پول ملی ایران مخالفت خواهد کرد؟

© Sputnik / Sihva Abshenassآیا مجلس با حذف چهار صفر از پول ملی ایران مخالفت خواهد کرد؟
آیا مجلس با حذف چهار صفر از پول ملی ایران مخالفت خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی‌ اسلامی ایران با بیان این که موضوع حذف ۴ صفر اولویت اقتصادی کشور نیست گفت: حذف ۴ صفر حتی ممکن است در صحن علنی مجلس حذف شود و به تصویب هم نرسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط تلفنی با برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره حذف 4 صفر از پول ملی افزود: با توجه به اینکه مسائل مهم و کلان اقتصادی از جمله فرمان اجرایی مقام معظم رهبری در طرح اصلاح ساختار بودجه کشور بعداز 4 ماه هنوز مدل عملیاتی مشخصی برای آن تعریف و اجرایی نشده است لذا "حذف 4 صفر" از نظر ما (مجلس) اولویت نیست، اما اینکه این موصوع به طور اساسی کار درستی است مجلس معتقد است که درست است.

وی گفت: حذف 4 صفر در جامعه‌ای که با تورم مواجه است آثار مثبتی دارد، ولی اینکه در قالب لایحه 2 فوریتی باشد به طور قطع اینگونه نخواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: اینکه این کار به شرایط جامعه کمک خواهد کرد و آثار مثبتی خواهد داشت موافق هستیم و موضوعی مثبت است، اما اینکه به کجا منتهی می‌شود باید با دولت به تفاهماتی برسیم که اثرات تورمی از بین خواهد رفت و دولت باید در کاهش تورم و از بین بردن تورم تلاش کند.

وی افزود: اساس این کار از نظر مجلس مورد تائید است، اما اولویت مجلس نیست.

پورابراهیمی گفت: وقتی دولت لایحه می‌دهد و هنوز متنی به مجلس ارائه نشده است که نظر بدهیم و آینده این کار به این دولت نیز مربوط نخواهد بود. مسیر حرکت در دولت‌های دیگر و آینده برمی گردد بنابراین برای توافق با دولت در این زمینه باید مسیر حرکت درآینده را در نظر بگیریم و اگر روند شوک‌های ارزی که به این کار مربوط می‌شود استمرار داشته باشد و روند کاهش آثار تورمی پیش بینی شود می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات ما این است که در دولت‌های اخیر وقتی با تغییرات نرخ ارز و شوک ارزی مواجه شدیم دولت باید در این باره که چرا ارزش پول ملی کاهش یافته است تنبیه شود، چون دولت نهم و دهم و دولت فعلی از ارزش کاهش پول ملی بعنوان افزایش درآمد‌های بانکی استفاده کرد.

پور ابراهیمی تاکید کرد: ضعف نظارتی بانک مرکزی و حجم نقدینگی به اقتصاد کشور صدمه زده است بنابراین انتظار از دولت این است که اولویت‌ها باید مبنا باشد و بر اساس آن تصمیم گیری شود و ساختار‌هایی که لازم است اصلاح شود که در صورت انجام این کار‌ها حذف 4 صفر دیگر مطرح نخواهد بود.

وی گفت: حذف 4 صفر حتی ممکن است در صحن علنی مجلس حذف شود و به تصویب هم نرسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала