مقام روس: بی توجهی غرب برای مبارزه با تروریسم ادامه دارد

© AP Photo / Luca BrunoГрузовик с обезвреженным террористом в Ницце
Грузовик с обезвреженным террористом в Ницце - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) اعلام کرد: ناتو همزمان با ادعای تهدید از جانب مسکو و اتخاذ تدابیر نظامی ضد روسی به موضوع جدی مبارزه با تروریسم توجه کافی نمی کند.

به گزارش ایرنا ولادیمیر جباراف با اشاره به واقعه تروریستی دو روز پیش در شهر نیس فرانسه که 84 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت، افزود که ناتو و غرب باید به جای مطرح کردن وجود تهدید خیالی از جانب روسیه با تروریسم بین المللی مبارزه کنند.

مقام پارلمانی روس به خبرگزاری ایتارتاس گفت: متاسفانه شاهد بودیم که در نشست سران 28 کشور عضو ناتو که هفته پیش در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد،بر وجود تهدید ناشی از مسکو اصرار و تصمیم گرفته شد برای مقابله با روسیه نزدیک مرزها (شرق اروپا و منطقه بالتیک) نیروی نظامی بیشتری مستقر شود.

وی ادامه داد: ناتو در حالی این سیاست ضد روسی را ادامه می دهد که عملیات تروریست ها (در نیس فرانسه) نشان داد، کشورهای عضو این پیمان باید مبارزه با تروریسم را جایگزین مقابله و رویارویی با روسیه کنند.

جباراف گفت: در اجلاس ورشو باید برای مبارزه با تروریسم بیشتر گفت وگو و تصمیم گیری می شد و حادثه نیس نیز اشتباه بودن رویکرد کنونی ناتو است. در زمان حاضر که دولت و ملت فرانسه بر اثر حمله تروریستی وضعیت دشواری دارد، جامعه جهانی باید درس عبرت گرفته و برای مبارزه با تروریسم بین المللی متحد شود.

معاون کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون تاکید کرد که سازمان های اطلاعاتی غرب باید برای مبارزه موثر با تروریست ها با روسیه همکاری کنند و در باره فعالیت تروریستی و افراط گرایی تبادل اطلاعات انجام دهند.

یک فرانسوی تونسی تبار پنجشنبه شب هنگام برگزاری یک مراسم مردمی در شهر نیس با کامیون وارد جمعیت انبوه شد و و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست که سبب مرگ 84 نفر و زخمی شدن ده ها تن شد.

پس از این حمله، میان راننده کامیون و پلیس درگیری مسلحانه رخ داد که مهاجم در این درگیری کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала